Servicekoordinator distrikt till Stockholmshem

Arbetsbeskrivning

Tycker du om att möta människor och att ge service i toppklass? Är du dessutom strukturerad och älskar ordning och reda? Då ska du söka jobbet som servicekoordinator distrikt till vårt kontor i Skarpnäck! 

Vill du vara med och utveckla Stockholm? På Stockholmshem är vi stolta över att bygga och förvalta hållbara bostäder och bostadsområden åt alla stockholmare.

Hos oss är kunden verkligen i centrum. Vill du bli en del av en arbetsplats där vi jobbar med något så viktigt som människors hem och där vi vågar testa nya saker? Då har du ett jobb att söka.

Ditt uppdrag
Som Servicekoordinator distrikt är du spindeln i nätet som ger service till både besökande hyresgäster och medarbetare på vårt distriktskontor i Skarpnäck. Du ser till att det blir ett professionellt kundmöte helt enkelt, oavsett om kunden är intern eller extern. I arbetsuppgifterna ingår bl. a att bemanna vår reception och butik, vilket innebär att ta emot besökare och hjälpa kunder med deras ärenden och registrera dessa i vårt fastighets- och ärendehanteringssystem samt ansvara för nyckelhantering vid in- och utflytt.  

Du är också en viktig del av distriktets gemensamma administration vilket bland annat innebär kontering av fakturor, diarieföring, statistik, skapa och skriva ut hyresgästinformation m.m.

I rollen ingår även att ansvara för servicen på kontoret och det innebär bland annat att se till att alla allmänna ytor på kontoret är trivsamma och funktionella, att butiken i receptionen är attraktiv och tilltalande, att teknisk utrustning finns och fungerar i våra mötesrum, posthantering, beställning av kontorsmaterial m.m. Arbetet är mycket varierande och kommer att växla mellan både administration, kundmöten och praktiskt arbete.

Vi söker 2 medarbetare. Den ena tjänsten är ett vikariat på 11 månader och den andra tjänsten är en tillsvidare med provanställning på 6 månader. Tjänsterna är placerade på vårt kontor i Skarpnäck.

Vem är du?
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning och tidigare erfarenhet av arbete inom service, kundmottagning och administration, gärna inom fastighetsbranschen. Du har goda IT-kunskaper och god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska. Kunskap i ytterligare språk är meriterande. 

Vi lägger stor vikt vid dina personliga kompetenser och söker dig som är självgående och strukturerad, kan prioritera arbetet på ett effektivt sätt och är lugn och stabil i stressade situationer. Du gillar administration och att hålla ordning och reda samtidigt som du är flexibel, har lätt för att anpassa dig till nya situationer och hjälpa till där det behövs. Du tycker om att möta människor och har ett stort intresse för kunden. Du har också lätt för att samarbeta med andra, värdesätter mångfald och är bra på att bemöta och kommunicera med olika människor.

Vi erbjuder dig
Hos oss är du en del av ett kundnära företag, som vågar tänka nytt och där du får bidra med samhällsnytta varje dag. Vi månar om varandra och värderar hållbarhet inom alla delar av bolaget. Bland annat erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och möjlighet att semesterväxla.

Stockholmshems målsättning är att spegla mångfald i staden och v ser gärna sökande med många erfarenheter och bakgrund.

Om Stockholmshem
Stockholmshem är ett av landets största bostadsföretag med närmare 60 000 hyresgäster. I mer än 80 år har vi varit med och utvecklat staden, och skapat hem och bostadskvarter åt stockholmarna. Stockholmshem ägs av Stockholms stad.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 10 mars 2020. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Tina Ajneling Danielsson, Distriktschef tel. 08-508 39 664. Har du frågor kring rekryteringsprocessen kan du kontakta Sandra Bergman 08-508 39 124. Facklig representant för Vision är Chantelle Small tel. 508 39 508.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


25 november 2024

22 november 2024