Servicekoordinator för Norden och Baltikum

Arbetsbeskrivning

Brinner du för en god kundkontakt och ger det lilla extra för att överträffa kundens förväntningar? Är du driven, effektiv och målinriktad med vana av att arbeta i en resultatorienterad miljö? Då är det här tjänsten för dig!

Sandvik Process Systems (SPS) är ett produktområde inom affärsområdet Sandvik Venture, med verksamhet i mer än 30 länder. SPS specialiserar sig på produktion av stålband, pressplåtar, design och installation av processanläggningar och levererar kompletta lösningar vilket inkluderar projekt, moderniseringar, reservband samt reservdelsförsäljning.

Till Sandvik Process Systems avdelning för Försäljning och Service söker vi en servicekoordinator med ansvar för service och eftermarknad i Norden och Baltikum.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består främst i att installera, reparera samt inspektera SPS produkter samt rapportera till system samt närmsta chef. I din roll ingår underhåll av fordon och utrustning samt att initiera utveckling av utrustning och metoder. Du tar del av försäljningsarbetet för service och serviceartiklar och upprätthåller kundrelationer genom nära och kontinuerlig kontakt med både nya och befintliga kunder. Du håller en hög servicenivå samt har en personlig kontakt med nyckelkunder, vilket innebär att du planerar och koordinerar servicearbete hos kund.

Ca 100 resdagar per år ingår i tjänsten. Du rapporterar till chefen för Försäljning och Service i Norden och Baltikum.

Din profil
Vi söker dig med en teknisk gymnasieutbildning samt flera års dokumenterad arbetserfarenhet inom processindustri/eftermarknad/service. TIG-svetskompetens samt grundläggande materialkunskap är en förutsättning för att kunna utföra arbetet, samt truck- och krankort, B-körkort och att du behärskar engelska väl i både tal och skrift. Även kunskaper i Officepaketet och Lotus Notes är nödvändiga för tjänsten och ytterligare språkkunskaper är meriterande.

För att lyckas i rollen behöver du vara självständig; du tar lätt initiativ och kan fatta beslut när det behövs. Du har förmågan att se saker ur ett helhetsperspektiv och du är intresserad och kunnig inom teknikområdet. Vidare ser vi gärna att du är strukturerad och serviceinriktad med god sälj- och samarbetsförmåga, samt att du har lätt för att knyta kontakter och bibehålla goda affärsmässiga relationer i internationella miljöer. Det är även viktigt att du är stresstålig då dina uppdrag kan komma med kort varsel och innebära nya utmaningar.

Vi arbetar aktivt för att skapa en arbetsplats som präglas av mångfald och inkludering.

Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Ulrika Tilliander, chef - Försäljning och Service, Skandinavien och Baltikum, 026-26 56 16
Anna Graham, HR Advisor, 026-26 65 10

Fackliga kontaktpersoner
Jessica Persson, IF Metall, 026-26 56 89
Örjan Nilsson, Unionen, 026-26 56 42

Välkommen med din ansökan senast 2014-03-16. Läs mer om Sandvik och ansök via www.sandvik.se/karriar, jobb-id: 329435.

För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HRdirect, 026-26 14 40.

Ansvarig rekryterare
Lisbeth Häggström

Följ oss också på facebook.se/sandvik.karriar

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryterande chef Mikael Schuisky
+46 70 254 19 70
Rekryterande chef Anders Pettersson
026-26 93 06
Rekryterande Chef Anders Öhlund
+4626-261747

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sandvik AB SANDVIKEN
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 24 februari 2014

Besöksadress

STORGATAN 2
SANDVIKEN

Postadress

None
SANDVIKEN, 81181

Liknande jobb


26 november 2024

CNC-svarvare sökes till Västerås

25 november 2024

Servicetekniker Skara

Servicetekniker Skara

25 november 2024

Servicetekniker

Servicetekniker

25 november 2024