OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som brinner för att ge utmärkt service och är en fena på att hitta lösningar? Vi söker dig som vill vara med och starta upp vår hämta lämna service.
Tjänsten är placerad på fordonsverksamheten som förvaltar alla kommunens fordon upp till 3,5 ton. Det är ca 170 fordon som finns placerade ute i verksamheterna hos våra interna kunder och i en kommungemensam fordonspool.
Fordonsverksamheten är en av tre verksamheter som organisatoriskt hör till serviceavdelningen. Serviceavdelningen är en del av Tekniska förvaltningen och förvaltningen består av cirka 150 medarbetare inom avdelningarna fastighet, gata/park- och fritid, service, renhållning, stab och vatten & avlopp.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som servicekoordinator kommer du tillsammans med fordonssamordnaren vara med att starta upp kommunens hämta lämna service. Uppdraget innebär att du arbetar i vårt fleetmanagement system och planerar för fordonens service, reparationer och besiktningar med mera. Du kvalitetssäkrar att genomförda arbeten och kostnader stämmer med tecknade avtal. Du kommer också att ombesörja hämtning och lämning av respektive åtgärd, det vill säga hämta och lämna fordon hos internkund och leverantör.
Det kan vara hög belastning i perioder och du behöver trivas med att vara flexibel i dina arbetsuppgifter.
KVALIFIKATIONER
Arbetet innebär mycket kundkontakter, både med interna kunder och externa leverantörer. Som person ska du vara serviceinriktad, flexibel, ha lätt för att skapa goda relationer och ha mycket god förmåga att samarbeta. Att ge god service och ha kunden i fokus ska vara en självklarhet som genomsyrar ditt arbetssätt. Du tycker det är kul med fordon och kan även ta hand om en punkteringar, kontrollera och fylla på vätskor i bilarna, ladda batterier och använda startkablar vid behov.
För att vara rätt person för oss måste du ha engagemang i ditt arbete och ha ett lösningsfokuserat förhållningssätt, du har också förmågan att arbeta självständigt och är strukturerad i ditt arbetssätt.
Du har goda kunskaper i Office-paketet.
B-körkort är ett krav, C-kort är meriterande.
Du behöver ha förståelse och intresse för fordon ur ett tekniskt och praktiskt perspektiv.
Gymnasieutbildning och arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig.
Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.
Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.
Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.