OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om bolaget
Vi på Helsingborg Arena & Scen AB har hela staden som vår arbetsplats. Vi skapar upplevelser, möten och evenemang med variation och bredd. Både för helsingborgare och besökare varje dag, året runt. Många av evenemangen sker i stadsrummet men huvudsakligen på stadens idrottsarenor och kulturinstitutioner. Helsingborg Arena, Sofiero slott och slottsträdgård, Helsingborgs Konserthus, Helsingborgs stadsteater och Helsingborg Convention & Event Bureau ingår i bolaget som är helägt av staden. Bolaget har därtill en produktionsavdelning för evenemang, drift och service samt centrala funktioner för marknadsföring och kommunikation, ekonomi, HR och administration. Även den kommande stadsmässan H22 ingår i bolagets uppdrag.
Om Helsingborgs Konserthus
I Helsingborgs konserthus, som byggdes i funktionalismens anda 1932, genomförs under ett normalt verksamhetsår ett stort antal egna arrangemang med Helsingborgs Symfoniorkester liksom arrangemang där vi upplåter lokaler och personal till extern arrangör. Genom huset strömmar under ett normalår ca 50 000 besökare. I samband med dessa arrangemang erbjuds besökare mat och dryck på ett flertal platser i huset med utgångspunkt i Markelius Bar & Café. På dagtid ges även möjlighet till externa konferenser för t.ex. företag och föreningar.
Nu har du chansen att få tillhöra ett av Nordens största kultur- och evenemangsbolag, Helsingborg Arena & Scen AB, och bidra till att utveckla konserthuset till en attraktiv mötesplats. Vi söker Dig som lockas av att ansvara för och koordinera service vid Konserthusets fantastiska evenemang.
Arbetsuppgifter
I rollen som servicekoordinator kommer du att arbeta med planering och genomförande av service vid alla typer av arrangemang i konserthuset.
Du arbetsleder timavlönad personal och ser till att arbetet flyter på smidigt och att dina kollegor har rätt förutsättningar att göra ett bra arbete samt mår bra på jobbet. Med hög servicenivå och kunden i fokus bidrar du till att göra verksamheten till en uppskattad samarbetspartner inom och utanför bolaget.
Ett prioriterat område är utvecklingen av ett attraktivt erbjudande till våra besökare inom mat, dryck och service vilket inkluderar planering, sourcing och inköp. Du ansvarar för tillstånd och tillståndshantering gällande alkohol och livsmedel.
Koordinering av löpande fastighetsunderhåll gentemot hyresvärden och internt vaktmästeri ingår även i tjänsten. På sikt kan även arbetsledning av vaktmästeripersonal komma ifråga. Därtill omfattas kontakter med externt städbolag gällande städning för konserthuset.
Då vi är en liten organisation hjälps vi åt i stort som smått vilket innebär att vi, vid behov, ställer upp där det behövs med en hjälpande hand.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst avslutad gymnasial utbildning och både talar och skriver svenska obehindrat. Du har tidigare erfarenhet av att leda andra, schemaläggning samt gedigen erfarenhet av service och kundrelationer. Då tjänsten innebär ansvar för hanteringen av alkoholhaltiga drycker behöver du vara minst 20år.
Du har förmågan att leda och motivera andra genom att vara ett gott föredöme, har tilltro till allas förmåga och kommunicerar där du ser förbättringsmöjligheter. Du är kreativ och har ett positivt och lösningsfokuserat förhållningssätt till nya utmaningar. Därtill är du handlingskraftig i det du tar dig an och har lätt för att samarbeta med andra.
Då vår verksamhet bedrivs under vardagar och även kvällar och helger kan du arbeta flexibelt.
Meriterande är om du har eftergymnasial utbildning inom service, goda kunskaper i Officepaketet och olika datasystem. Erfarenhet av tillståndshantering gällande livsmedel, alkohol samt miljö och hållbarhetsarbete ser vi också som meriterande. Därtill goda kunskaper i engelska.
Övrig information
Placeringsort: Helsingborg
Anställningsform: Tillsvidare, 6 mån provanställning
Omfattning: 100 %
Tillträde: Snarast
Är du rätt person för tjänsten? Varmt välkommen att ansöka genom knappen Ansök nedan. Vi ser fram emot din ansökan med CV och personligt brev snarast, dock senast 2022-03-01. Urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot Din ansökan!
Läs mer om bolaget på:
www.stagebackstage.se