OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.
Som Servicekoordinator hos Signode är du ansvarig för företagets reservdelar och för att ge förstklassig service till Signodes kunder. Tjänsten är administrativ och du tar emot order från kunder som vill beställa reservdelar till sina maskiner. Mestadels av kontakten med kunder och orderhanteringen sker via mail.
Du ansvarar för den svenska och norska reservdelsmarknaden. Du tar emot beställningar, förfrågningar från kunder, tar fram rätt artikelnummer, priser, leveranstider samt offererar och säljer till kund. Rollen innebär mycket kundkontakt och en del "detektivarbete" då Signode har ett stort och brett utbud av maskiner och du ansvarar för att hjälpa kunderna att beställa rätt reservdelar till sina maskiner.
På kontoret i Täby arbetar du och en till servicekoordinator tätt tillsammans med tre tekniker som har stor teknisk kunskap om maskinerna. Totalt sett är ni 19 personer i teamet som sitter utspridda runt om i norra och östra Europa och ni har gemensamma veckomöten med ansvarig chef som sitter i England. Hos Signode får du en arbetsplats med fin gemenskap mellan kollegorna, familjär stämning, öppet och högt i tak.
Om Signode
Signode går i främsta ledet när det gäller förpackningsutveckling. Företaget förser sina kunder med avancerade lösningar som ger en ökad effektivitet, förbättrad godssäkerhet och reducerade kostnader, och har under mer än 100 år varit lyhörda för industrins behov av driftsäkra och lönsamma system för transportemballering och godsskydd. Signode eftersträvar långsiktiga kundrelationer och har idag en marknadsledande position med tyngdpunkt på helautomatiska lösningar inom bandning, sträckfilmning och märkning av gods.
Kvalifikationer
För att trivas och göra succé i rollen som Servicekoordinator på Signode tror vi att du har:
• Några års erfarenhet av administrativt arbete
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Goda systemkunskaper, har du arbetat i Iscala eller Zendesk är det meriterande men inget krav
• Flytande kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
• Behärskar du norska, danska, finska eller tyska är det mycket meriterande
• Har du ett tekniskt intresse och förståelse är det ett stort plus i kanten
Vem vi tror att du är
För att passa in i rollen som servicekoordinator tror vi att du är en driven och engagerad person som är van att arbeta självständigt. Du hugger i där det behövs och är inte rädd för att fråga och be om hjälp när du inte förstår. Vi hoppas och tror att du, precis som kollegorna på Signode gillar att arbeta i en familjär miljö där man stöttar och hjälper varandra och värdesätter ett öppet klimat med högt i tak.
Om tjänsten
Tjänsten är ett inledande konsultuppdrag via The Place de första sex månaderna, med intentionen att övergå i anställning hos Signode efter sex månader.
Tjänsten är på heltid (37,5h/v), arbetstiderna är 08.00-16.00 med 30 min lunch.
Tillträde är snarast möjligt.
Du sitter på Signodes nordiska huvudkontor på Hantverkarvägen i Täby.
The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Sökord: Servicekoordinator, reservdelar, reservdelsansvarig, administratör, koordinator, service