OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Service Koordinator är ansvarig för utförandet av gruppens serviceaktiviteter inom växtservice enligt kundernas förväntningar (avtal), ekonomiska riktlinjer och inom ett geografisk givet område. Rollen innebär att för servicegruppen strukturera, organisera, informera, vägleda & leda samt kontrollera och följa upp för att företaget ska nå de önskade och satta målen för produktivitet, kvalitet, säkerhet/hälsa/säkerhet (SHE) och kostnadskontroll.
Arbetet som Service Koordinator är självständigt, rörligt och omväxlande.
Du har nära och mycket kontakt i ditt team. Teamet består av 7 kundansvariga servicetekniker. Du ansvarar för att kunderna i ditt distrikt blir servade i enlighet med uppgjorda kundavtal inom växtservice. Detta görs med ServiceTrack (företagsunikt system)
Som Service Koordinator arbetar man utifrån en egen planering. En del av arbetstiden är man ute hos kunderna, oftast ensam och ibland tillsammans med medarbetare i din grupp.
Personliga egenskaper:
Vi vill att du ser som självklart att vara en del av teamet eftersom vår verksamhet handlar om människor. Din relation med kunder och kollegor är avgörande för din och vår framgång. Några personliga egenskaper vi önskar att du har är:
· Vara en ”själv startare” d.v.s. att du ser arbetet som måste göras och kan driva det.
· Vara strukturerad
· Vara serviceinriktad, beredd att göra det lilla extra
· Att du har en jordnära attityd
· Att du är resultatinriktad
· Att du har en ödmjuk ledarstil, att du har förmågan att driva och få med dig kollegorna i ditt team
Din bakgrund:
Du har vana av att arbeta med dator och erfarenhet från att arbeta i administrativa system. Du har erfarenhet från tidigare servicearbete hos oss eller från annan bransch, gärna minst 1 års serviceerfarenhet. Du skall ha goda kunskaper i svenskt tal och skrift. Och du har ingen damm- eller pollenallergi. Vi ser gärna att du har intresse för hälsa och välbefinnande.
En del av arbetsuppgifterna kan vara fysiskt krävande. Därför vi vill att Du har en bra allmänkondition. För tjänsten gäller att du har B-körkort för manuell växellåda. God lokalkännedom är önskvärt men inget krav.
Vi lägger stor vikt vid din förmåga att skapa förtroende hos våra kunder. Du är representativ, energisk, glad, utåtriktad och har ett intresse att arbeta med människor.
Anställningsvillkor:
Arbetet som Service Koordinator gäller heltid, 40 tim/vecka. Lön enligt kollektivavtal.
Arbetsplatsen: Verkstadsvägen 3 Staffanstorp.
Prövotid: 6 månaders provanställning
Välkommen med din ansökan
Skriv kortfattat ned din ansökan (personligt brev), med meritförteckning (cv).
Märk din ansökan ’ Service Koordinator’ och maila till christina.wastrell@ambius.com
För mer information ring Kerstin Kullmann 08-410 23 615 eller Lisa Parling på 0243-425023. Vi vill ha din ansökan senast den 13 april.
Ambius - öppnar upp sinnena. Vi är passionerade för våra medarbetare och kunder. Våra medarbetare och kunder står i centrum för det vi skapar och levererar.
Våra relationer Inspirerar, Förenar, Engagerar och Utvecklar.
Ambius hyr ut och levererar produkter med tillhörande service som skapar en lönsam arbetsmiljö genom ökat välbefinnande för medarbetarna hos våra kunder.
Ambius är en del av Rentokil Initial - ett av världens största serviceföretag med över 27 000 medarbetare i fler än 50 länder runtom i världen. Utöver Ambius-divisionen består Rentokil Initial av ett antal olika divisioner som bl.a. Hygienservice, Mattservice och Skadedjurskontroll. Vårt huvudkontor ligger i London.
I Sverige är vi totalt ca 170 medarbetare, största divisionen i Sverige är Ambius-divisionen med ca 90 medarbetare, fördelade på våra kontor i Göteborg, Malmö, Västerås, Örebro och Stockholm.