OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Stockholms Reparationsvarv AB (SRV) är ett av regionens ledande varv som erbjuder tjänster åt sjöfartens nationella såväl som internationella kunder. Vi utför vårt arbete i en dynamisk och föränderlig marin miljö med 400 - åriga historiska anor på Beckholmen där företaget har sitt säte. SRV har cirka 70 fast anställda och ett 20-tal inhyrda konsulter. Utöver detta sysselsätter vi också ett varierande antal underentreprenörer beroende på projekt och årstid. Verksamheten är uppdelad i tre huvudområden som består av varvet med dess torrdockor och kajer, Fartygsservice och slutligen Skeppshandeln. Fartygsservice är en mobil avdelning som framskjutet servar och reparerar fartyg längs ostkustens olika hamnar. Skeppshandeln är den avdelning som sköter kontakter med fartyg och rederier där de via webb och telefon beställer utrustning och förnödenheter till sina enheter. Våra kunder finns i hela landet men vi har störst fokus på ostkusten och östersjöområdet.
SRV har också nyligen förvärvat varvet i Oskarshamn och vi har en fortsatt expansiv agenda där alla avdelningar är under tillväxt och utveckling de kommande åren. Våra kunder består av ca 60% statliga rederier / myndigheter och ca 40% privata aktörer.
Om tjänsten
Vi söker dig som kan vara med och aktivt bidra till att utveckla vår Skeppshandel för att fortsätta vår expansion av denna avdelning. Ingen dag är den andra lik utan varierar vilket gör att det är bra om du är flexibel i ditt sätt att angripa dina uppgifter. I rollen arbetar du varierat med i första hand ordermottagning, service och kontakt med kunder och leverantörer (både svenska och utländska), paketering, lagerarbete och färdigställande av leveranser. I vissa tidskritiska fall sköter vi också leveranserna vilket innebär att du vid enstaka fall får rycka ut och utföra transporter. Har du tidigare erfarenhet från detaljhandeln, webbhandel, logistik och/eller shipping avseende fartygsrelaterade produkter/terminologi och funktioner är det en fördel men inte ett krav. Tjänsten har också variationer i tempo och det är därför viktigt att kunna tempoväxla och själv prioritera dina arbetsuppgifter utifrån vad som för stunden är viktigast utan att tappa bort det som just nu är mindre viktigt.
Om dig
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du som yrkesperson är serviceinriktad, självgående, noggrann, social med vilja och förmåga att alltid leverera kvalitet. Du gillar och kan arbeta självständigt, ta initiativ samtidigt som du är i ett team av flera personer utan prestige. Vi ser att du har ett stort intresse av att dels bidra till utveckling och med egna idéer hitta nya vägar till att öka försäljningen och vår kundbas men också att du vill utvecklas själv och gillar utmaningar på en dynamisk arbetsplats.
Krav
Inneha svenskt medborgarskap
Ej förekomma i belastningsregistret
Talar och skriver flytande svenska och obehindrat på engelska
B-körkort
Goda kunskaper i programvaror som Excel och Word
Meriterande
Fler språk än svenska och engelska
Truckkort
Arbetat i olika affärssystem till exempel Pyramid
Erfarenheter från shippingindustrin
Vi erbjuder
Friskvårdsbidrag
Terminalglasögon
Möjligheter till personlig utveckling, utbildning och karriär
Våra ordinarie arbetstider är:
Måndag-torsdag 07.00-16.00
Fredag 07.00-13.30
Kontakter
HR-ansvarig, Karin Söderberg, karin.soderberg@srvab.com, mobil 073-074 25 90
Servicechef Fartygsservice och Skeppshandeln, Nils Moen, nilsm@srvab.com, 070-825 98 75