OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Great Security är ett av Sveriges största privatägda säkerhetsföretag med 400 anbställda och en omsättning på ca 700 miljoner. Verksamheten bedrivs över hela landet både lokalt och nationellt, dessutom hanterar vi en del kunder i de övriga nordiska länderna. Vi finns etablerade med kontor och butiker på för närvarande 27 orter. Affärsområdet Nordic Solution är specialiserat inom stora projekt mot rikstäckande kunder i flera branscher och vi söker nu ytterligare en kompetent medarbetare till vårt servicecenter i Skarpnäck.
Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett team på 5 personer som tillsammans hanterar serviceärenden avseende tekniska säkerhetssystem såsom inbrottslarm, passersystem, CCTV och brandlarm. Det handlar om att ta emot diverse serviceärenden, beställningar och felanmälningar via telefon, mejl och webb för att sedan planera och fördela arbetet till tekniker och underleverantörer i hela landet. Det kan stundtals vara hög arbetsbelastning och då gäller det att du förmår behålla lugnet och servicekänslan och prioriteringsförmågan. Det här är en tjänst för dig som trivs som bäst när du får agera som spindeln i nätet och praktisera din sociala kompetens, koordineringsförmåga och tekniska sinnelag.
Din bakgrund/Kvalifikationer
Kommer du från säkerhetsbranschen och en liknande tjänst så är det klart meriterande. Alternativt har du jobbat med support och serviceärenden i en närliggande bransch och har både intresse och förmåga att snabbt lära dig om säkerhetsteknik. Det kan också vara så att du jobbat som säkerhetstekniker och känner dig redo att ta klivet in på kontoret och utmana dina administrativa och sociala förmågor. Oavsett vilken bakgrund du har så behöver du en naturlig servicekänsla och framför allt ett strukturerat arbetssätt samt hög prioriteringsförmåga. Har du jobbat med fjärrstyrande supportsystem tidigare så är det extra meriterande. Vi utgår ifrån att du är svensk medborgare och behärskar det svenska språket väl i tal och skrift.
Intresserad?
Du är varmt välkommen med din ansökan via vår rekryteringskonsult Exelect AB. Berätta gärna i din CV eller personliga brev vad du har lyckats med i dina tidigare arbeten. Ansökningar behandlas löpande så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. Kontaktperson hos Exelect är Anders Hanberg, 070-413 99 03.