Servicekoordinator sökes till Kaffekompaniet i Göteborg!

Servicekoordinator sökes till Kaffekompaniet i Göteborg!

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceorienterad person som trivs att jobba brett med både administrativa uppgifter och kundkontakt? Har du ett tekniskt intresse och vill jobba på ett tryggt och familjärt företag? Då är detta rätt nästa steg för dig!

Kaffekompaniet är ett snabbväxande och etablerat företag inom Office Coffee med huvudkontor i Göteborg. Vi säljer och hyr ut kaffe-, espresso- och vattenmaskiner där vi tecknar serviceavtal med våra kunder samt sköter rengöring och reparationer av deras utrustning. Men framförallt ser vi till att deras kafferast blir komplett och något att längta efter, för vårt motto är "Kaffe ska smaka gott"!

Om rollen
Som servicekoordinator kommer ditt fokus vara att ge service i världsklass till våra kunder samt säkerställa att våra tekniker har bästa möjliga förutsättningar inför sitt arbete ute hos våra kunder. Rollen är bred vilket kräver såväl flexibilitet som prestigelöshet. Du kommer bland annat vara vår tekniska support och den personen som våra kunder vänder sig till vid tekniska frågor och eventuella problem. Utöver detta hjälper du till att koordinera tekniker och underleverantörer till serviceuppdrag samt säkerställer så att arbetet utförs. Du ser även till att beställa reservdelar samt maskiner/automater och ansvarar för det administrativa kring inleverans av dessa.

Dagligen kommer du bland annat jobba med att:
Supportera kunder och återförsäljare via telefon samt e-post
Registrera felanmälningar i servicesystemet
Planera och boka serviceuppdrag/installationer till underleverantörer 
Beställa reservdelar och automater samt ansvara för inleverans av dessa
Hantera reklamationer och returer så att dessa följs upp enligt rutin
 
Vem vi söker
Vi tror att du kommer trivas i denna roll om du är serviceorienterad och gillar att jobba med kunden i centrum. Du har god social kompetens, är pedagogisk och trivs i en varierande roll med många kontaktytor. För att tackla kundernas tekniska frågor kring maskinerna tror vi det är viktigt att du har en grundläggande teknisk förståelse eller åtminstone ett tekniskt intresse och en vilja att lära dig. Ofta håller du i flera trådar/ärenden samtidigt, därför är det viktigt med en struktur och ordningssinne. Har du exempelvis varit tekniker, jobbat med kundsupport eller butik där du hjälpt kunder med tekniska frågor? Då vill vi gärna komma i kontakt med dig!

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, vi har dock några skallkrav:
- Flytande svenska samt engelska i tal och skrift
- Erfarenhet från en serviceorienterad roll
- Tekniskt erfarenhet eller relevant eftergymnasial utbildning är meriterande.

Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstider: mån-fre 07:00-15:30
Plats: Datavägen 20, 436 32 Askim
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.

Vad händer efter min ansökan?
Innan sista ansökningsdag har passerat går vi igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi kontakta dig för en intervju. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten. Vi intervjuar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med att söka!

I denna rekrytering samarbetar Kaffekompaniet med OnePartnerGroup. Vid frågor kontakta rekryterare Anel Bosnjo på 0734304996 eller anel.bosnjo@onerpartnergroup.se.

Sammanfattning

Liknande jobb


28 november 2024