Servicekoordinator / Teamleader

Servicekoordinator / Teamleader

Arbetsbeskrivning

Zeppelin Sverige AB är exklusiv återförsäljare för Caterpillar Inc. i Sverige och erbjuder nya och begagnade entreprenad- och gruvmaskiner, uthyrningstjänster samt motorer och elgeneratorer. I utbudet finns mer än 100 maskintyper, från minigrävmaskiner till gigantiska gruvtruckar. Maskinerna är driftsäkra, bränsleeffektiva och bygger på modern teknologi. I segmentet för motorer och generatorer är Zeppelin en ledande leverantör av lösningar för applikationer inom industri, marin och järnväg. Den svenska verksamheten är komplett med försäljning, service, finansiering och uthyrning. I organisationen finns gedigen kunskap hos servicetekniker och ingenjörer som servat Caterpillar-produkter under årtionden. Zeppelin tar hand om kunder i hela Sverige och har cirka 520 anställda på 14 platser från norr till söder. Zeppelin Sverige AB är en del av den tyska Zeppelin-koncernen. Mer information finns på zeppelin-cat.se.



Vill du få chansen att jobba med ett av världens starkaste varumärken? Zeppelin är exklusiv återförsäljare av Caterpillar i Sverige.
 

Om tjänsten
 

Vi söker en servicekoordinator till vår centrala servicebokning som supporterar våra filialer i Upplands Väsby, Eslöv och Göteborg.

Vi söker dig som trivs med kundkontakt och motiveras av att vårda kundrelationer. För att lyckas i rollen har du lätt för att ta egna initiativ, trivs med att ta ett stort eget ansvar och är något av en problemlösare. Bakgrund inom entreprenad/fordon eller ett stort motorintresse är en fördel.
 

I denna roll ingår även ett teamledaransvar för funktionen som i dagsläget innefattar dig och en kollega.

Arbetsuppgifter:
 

Du kommer att ha daglig kontakt med våra avtalskunder som är allt från entreprenad- och serviceföretag till lantbrukare och privata maskinägare.
 

Du kommer kontakta avtalskunder vars maskiner närmar sig ett serviceintervall samt löpande hantera inkommande serviceförfrågningar via mail och telefon.

Ansvaret sträcker sig från första kontakt till färdigställd bokning och inkluderar bl. a:
* Inbokning av mekaniker i driftschema
* Skapa arbetsorder i affärssystemet,
* Skicka ut bokningsbekräftelse till kund
* Beställning av reservdelar

Vi söker dig som har:
* Erfarenhet av kundkontakt
* Minimum gymnasiekompetens, teknisk inriktning är meriterande
* God kunskap i Officepaketet
* Erfarenhet av olika affärssystem
* Mycket god kunskap i engelska i tal och skrift
* Någon form av ledarskapserfarenhet är meriterande

Vi erbjuder:
* En tjänst med mycket eget ansvar och breda kontaktytor
* Du får möjlighet att representera ett av världens starkaste varumärken
* Zeppelin Sverige är en stabil arbetsgivare med goda anställnings- och arbetsvillkor

Placering: Upplands Väsby

Frågor? Ring Isabel Backman, Shared Service Manager 0705-349549

isabel.backman@zeppelin.com

Intresserad? Skicka din ansökan senast den 2022-02-10. Då vi arbetar med löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas före ansökningstiden har gått ut.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Zeppelin Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2022
  • Ansök senast: 10 februari 2022

Postadress

Godsvägen 8
BORLÄNGE, 78472

Liknande jobb


12 september 2024