OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trivs du med att hjälpa andra och med att vara mitt i händelsernas centrum? Är du en fena på struktur? Tycker du om att få ta stort eget ansvar och att arbeta i ett tidvis högt tempo? Vår enhet Servicecenter, arkiv och registratur behöver förstärkas med en spännande och varierad roll och vi söker nu dig som vill bli vår kollega.
Beskrivning av tjänsten
Enheten Servicecenter, arkiv och registratur är en del av Chalmers centrala verksamhetsstöd. Vi behöver nu förstärka vårt team med en ny medarbetare i Chalmers Servicecenter. I uppdraget kommer det även att ingå arbetsuppgifter inom vår registratur.
Servicecenter är en plats för service och möten mitt på Chalmers campus Johanneberg. Här erbjuds studenter, anställda och besökare hjälp med studierelaterade frågor, passerkort, hittegods, viss it-support, vägvisning och mycket mer. Servicecenters informationsdisk är bemannad när högskolan är öppen, vardagar kl 08.00-16.00, därtill handlägger Servicecenter all inkommande e-post till en av högskolans centrala kontaktadresser.
Arbetsuppgifterna som görs inom vår registratur innebär att registrera och diarieföra inkommande, upprättade och utgående handlingar, det mesta via e-post. Den centrala registraturen hanterar även utlämningar av offentliga handlingar enligt offentlighets- och sekretesslagen.
Tjänsten servicekoordinator omfattar en kombination av alla dessa delar; det fysiska mötet med Chalmers målgrupper i Servicecenter, service och information via e-post samt den avancerade handläggning som krävs i rollen som registrator. Tjänstens huvudfokus kommer att ligga på Servicecenter.
Kvalifikationer
Din inställning och dina värderingar är viktiga för oss. Tjänsten som servicekoordinator kräver att du får energi i möten med andra människor och att du drivs av att kunna leverera den bästa servicen. Vi arbetar i flera it-system och därför behöver du vara nyfiken och orädd vad gäller digitala verktyg och ha goda it-kunskaper rent allmänt. Dina språkkunskaper, svenska och engelska, behöver vara mycket goda både i tal och skrift.
Vi söker dig som har god kännedom om Chalmers verksamhet alternativt har liknande erfarenheter från service- eller informationscenter och/eller registratur från högskola, kommun eller myndighet.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du behöver vara serviceinriktad, engagerad och ha mycket god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och för denna kombinerade tjänst behöver dina administrativa förmågor vara extra vassa. Du är helt enkelt en person som inte lämnar något åt slumpen. Har du tidigare erfarenhet av arbete med mycket kundkontakt ser vi det som meriterande.
För tjänsten krävs att du har en högskoleutbildning eller kan visa på motsvarande erfarenhet.
Anställningsform
Tjänsten innebär en tillsvidareanställning på heltid (100%). Är du ny på Chalmers tillämpar vi sex månaders provanställning. Tillträde snarast möjligt.
Att arbeta på Chalmers
Chalmers värdeord: öppenhet, respekt, delaktighet, mångfald och kvalitet, genomsyrar synen på vår arbetsmiljö och våra medarbetare. Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats i en akademisk miljö, där studenter och medarbetare drivs av att skapa värde för en hållbar framtid.
Här kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta på Chalmers.
Ansökningsförfarande
Ansökan ska vara märkt med namn och referensnummer. Dokumenten sparas som PDF-filer enligt nedan:
CV
Personligt brev
• 1-2 sidor
Övrigt (valfritt)
• Eventuella intyg, betyg etc. Referenser lämnas vid en eventuell intervju.
Sista ansökningsdag: 2024-11-11
Vid frågor, vänligen kontakta:
Anna Starfelt, Enhetschef Servicecenter, arkiv och registratur
Anna.starfelt@chalmers.se