OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort om tjänsten
Är du en tekniskt nyfiken person med stort eget driv att självständigt lära dig nya saker.
Då är detta något för dig!
Till COBS huvudkontor i Göteborg söker vi en servicekoordinator som kan leverera service i toppklass! Som servicekoordinator kommer du bland annat arbeta med att administrera reparationsservice, svara på inkommande supportsamtal för vidarekoppling såväl som att vara behjälplig med att schemalägga serviceteknikernas driftsättningsarbete.
Detta är ett konsultuppdrag på ett år med start i mitten/slutet av augusti och för rätt person finns det möjlighet till förlängning alternativt anställning.
SÖKORD: servicekoordinator, serviceadministratör, ekonomiassistent
Om verksamheten
COBS AB är ett av Sveriges ledande företag inom larm- och meddelandehantering för trådlös kommunikation och funktioner med fokus på säkerhet och trygghet. Idag har COBS AB cirka 70 000 användare i Sverige och Europa, och över 5 000 installerade kommunikationslösningar. Våra kunder återfinns i säkerhetskrävande miljöer inom hälso- och sjukvård, hotell, industri, kriminalvård och handel. COBS är en del av Lagercrantz Group, en teknikhandelskoncern inom elektronik, el, kommunikation och angränsande områden.
Läs gärna mer på: www.cobs.se
Mer om tjänsten
Din främsta arbetsuppgift blir att erbjuda COBS serviceorganisation en ”spindeln i nätet” funktion.
Som servicekoordinator kommer du arbeta på COBS huvudkontor i Göteborg i samarbete med såväl kollegorna på övriga serviceavdelningen, men även ofta sida vid sida med dina kollegor på sälj/marknad.
Rollen innebär löpande administration, koordinering och planering av serviceärenden både servicepartners såväl som COBS interna serviceteknikers. I arbetsuppgifterna ingår att göra processerna så effektiva och smidiga som möjligt genom att vara länken mellan kunderna och serviceteknikerna.
Servicekoordinatorn upprätthåller löpande kontakt med kunder och servicepartners – interna som externa. Du svarar på inkommande supportsamtal, fastställer ärendets karaktär och kopplar vidare till berörd servicetekniker. Tjänsten innebär ansvar för servicefakturering d.v.s. att skapa fakturaunderlag utifrån arbetsorder från servicepartners, samt utförd service av servicetekniker inkluderande viss projektuppföljning.
Arbetsuppgifter i urval:
- Administration i ärendehanteringssystem (s.k. ”Support tickets”)
- Servicetelefon – inkommande samtal för vidarekoppling
- Administration av arbetsorder för externa servicepartners
- Servicekoordinering
- Fakturering i Visma.Net
- Posthantering
- Back-up för Order och logistik
- Övriga kontorsgöromål
Din profil
Vi hoppas och tror att du, likt nya kollegor, är en tekniskt nyfiken person med stort eget driv att självständigt lära dig nya saker.
Vi söker dig som har förmåga att se ett helhetsperspektiv, som är administrativt lagd och som skapar struktur.
Vi lägger mycket stor vikt på vem du är som person, vad som driver dig och hur du passar in i teamet. Vi letar främst efter dig som är positiv, strukturerad, trivs med kundkontakt, stresstålig och som är starkt serviceminded – gärna med ett teknikintresse.
Kvalifikationer:
* Hög IT-mognad
* Tidigare erfarenhet som administratör/ekonomiassistent och-eller servicekoordinator
* Strukturerat lagd med god erfarenhet administration
* Svenska och engelska helt obehindrat i tal och skrift
Vidare ser vi nedan som starkt meriterande dock ej ett krav:
* Erfarenhet av support/servicearbete
* Erfarenhet av fakturering i Visma.Net (ERP)
* Erfarenhet av Hubspot (CRM/CMS)
* Erfarenhet av projektuppföljning
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande med sommaruppehåll under v. 29, 30 samt 31.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini
Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré
Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09