Servicekoordinator till Hörmann i Göteborg!

Servicekoordinator till Hörmann i Göteborg!

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba för ett marknadsledande bolag med stora möjligheter att påverka och utveckla ditt arbete? Brinner du för service och trivs i högt tempo? Då har vi en intressant tjänst för dig!

Hörmann Svenska AB grundades 1997 är ett helägt dotterbolag till det tyska familjeföretaget Hörmann KG. Idag är vi ca 130 anställda på företaget och vårt huvudkontor med lager är placerat i Örebro. På den svenska marknaden säljer vi garageportar, entrédörrar, industriportar, produkter för lastteknik och infartskontroll, drivenheter och tillbehör. Till vår servicedivision med placering i Göteborg, söker vi nu en servicekoordinator!

Om tjänsten
Som servicekoordinator hos oss blir ditt huvudsakliga ansvar att skapa regional planering för service och styckemontage av industriportar. Du blir regional samordnare i ditt geografiska område och har ansvar för planering av teknikerna och vissa montörer i området.  

Dina ansvarsområden innefattar bland annat: Ansvarig för att planera ut tekniker och montörer
Fakturera utförd service på regionen
Fakturera utförda på montage på regionen
Sammanställa och skicka dokumentation till kunder
Ansvara för att planera avtalsstocken på effektivt sätt, så våra kunder får det underhåll avtalet innehåller
Planera ut service jobben på ett resurseffektivt sätt
Ansvara för vissa inköp och hyra av material, såsom liftar
 
Vi söker dig som har Minst gymnasial examen, administrativ eller ekonomiska inriktning.
Dokumenterade egenskaper inom administrativt arbete, gärna en koordinerande roll
Goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt och skriftligt.
God social förmåga.
Kunna arbeta med förekommande PC-baserade stödsystem.
Erfarenhet från installation och service är meriterande
 
För att trivas i rollen är det viktigt att du är en god relationsskapare och en skicklig kommunikatör. Vidare är du noggrann och strukturerad och har ett genomtänkt arbetssätt. I möten med kund och kollegor är du lugn och inger förtroende. Du arbetar med hög energi och är aktiv. Utöver det har du ett stort driv och gillar att ta eget initiativ.

Övrigt
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Plats: Backa Strandgata, 2422 46 Hisings Backa. Möjlighet att jobba hemma till viss del. 
Arbetstid: mån-fre 07:00 - 15:45

Låter tjänsten intressant?
Vänta inte med att söka! Intervjuer samt urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. I denna rekryteringsprocess samarbetar Hörmann AB med OnePartnerGroup AB i Göteborg. Frågor om tjänsten hänvisas därför till ansvarig rekryterare Anel Bosnjo på 0734304996 eller anel.bosnjo@onerpartnergroup.se. 

Ansöker gör du på: https://www.onepartnergroup.se/lediga-jobb/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hörmann Svenska AB - Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 oktober 2023
  • Ansök senast: 16 oktober 2023

Liknande jobb


Registrator till kansliet

Registrator till kansliet

23 december 2024

Administratör IT

Administratör IT

20 december 2024

Handläggare

Handläggare

20 december 2024