Servicekoordinator till Hörmann Svenska AB

Servicekoordinator till Hörmann Svenska AB

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba för ett marknadsledande bolag med stora möjligheter att påverka och utveckla ditt arbete? Gillar du förändring och högt tempo? Då har vi en intressant tjänst för dig!
 
Hörmann Svenska AB grundades 1997 är ett helägt dotterbolag till det tyska familjeföretaget Hörmann KG. Idag är vi ca 130 anställda på företaget och vårt huvudkontor med lager är placerat i Örebro. På den svenska marknaden säljer vi garageportar, entrédörrar, industriportar, produkter för lastteknik och infartskontroll, drivenheter och tillbehör. Till vår servicedivision med placering i antingen Jönköping eller Norrköping, söker vi nu en Servicekoordinator!
 
Om tjänsten
Som servicekoordinator hos oss blir ditt huvudsakliga ansvar att skapa regional planering för service och styckemontage av industriportar. Du blir regional koordinator i ditt geografiska område och har ansvar för planering av teknikerna och vissa montörer i området.  
 
Dina ansvarsområden innefattar bland annat:
Ansvarig för att planera ut tekniker och montörer
Fakturera utförd service- och montage för regionen
Sammanställa och skicka dokumentation till kunder
Ansvara för att planera avtalsstocken på effektivt sätt, så våra kunder får det underhåll avtalet innehåller
Planera ut service jobben på ett resurseffektivt sätt
Ansvara för vissa inköp och hyra av material, såsom liftar

 
Vi söker dig som har
Minst gymnasial examen, administrativ eller ekonomiska inriktning.
Dokumenterade egenskaper inom administrativt arbete
Goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt och skriftligt.
God social förmåga.
Kunna arbeta med förekommande PC-baserade stödsystem.
Har erfarenhet av service och felanmälan i befattning där utveckling av processer och rutiner ingått
Erfarenhet från installation och service är mycket meriterande

 
För att trivas i rollen är det viktigt att du är en god relationsskapare och en skicklig kommunikatör. Tjänsten ställer krav på att du hanterar både svenska och engelska i tal och skrift.
 
Vidare är du noggrann och strukturerad och har ett genomtänkt arbetssätt. I möten med kund och kollegor är du lugn och inger förtroende. Utöver det har du ett stort driv och gillar att ta eget initiativ.
 
 
Vi samarbetar med OnePartnerGroup i den här rekryteringen och alla frågor rörande rekryteringsprocessen besvaras av Mikael Rydholm, rekryteringskonsult, på telefonnummer 073-4141684 alt mikael.rydholm@onepartnergroup.se. Ansök senast 2024-01-28 på OnePartnerGroups hemsida. Vi jobbar med löpande urval och tar inte emot ansökningar via mail.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hörmann Svenska AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2023
  • Ansök senast: 28 januari 2024

Postadress

Friledningsgatan 9
VÄSTERÅS, 72137

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024