Servicekoordinator till internationellt bolag i Västerås

Servicekoordinator till internationellt bolag i Västerås

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet inom kraftservice och brinner för att leverera god kundservice? Vill du vara en del av ett dynamiskt team och bidra till att planera och koordinera viktiga serviceinsatser inom tillverksanläggningar? Då kan denna tjänst vara något för dig!

• Omfattning: heltid, 100%
• Start: 2024-08-12
• Längd: till och med 2025-08-31.
Detta är ett konsultuppdrag och du blir anställd av oss på Poolia men kommer att jobba för kunden på plats i Västerås. Möjlighet till distansarbete finns.

Om tjänsten
Som servicekoordinator kommer du att vara en central punkt för både kunder och ingenjörer. Din huvuduppgift är att planera och koordinera service, uppgraderingar, ersättningar, felsökningar och akuta uppdrag. Du kommer att rapportera till Projektchefen och arbeta i team tillsammans med dina kollegor.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Ansvara för planering och koordinering av serviceuppdrag, inklusive resurshantering och schemaläggning av tekniker
• Fungera som kundens första kontakt och samarbeta med både interna och externa intressenter för att säkerställa kundnöjdhet och leverans i tid
• Följa upp serviceinsatser, dokumentera utfört arbete och rapportera till berörda parter för att säkerställa transparens och noggrannhet i serviceleveranserna.


Vem är du?
Vi söker dig som har:
• Tidigare erfarenhet av arbete inom kraftservice som servicetekniker, projektledare eller koordinator
• En avslutad gymnasieutbildning som minst
• Grundläggande kunskaper inom elkraft och en teknisk förståelse för att kunna förstå och hantera olika servicebehov och utmaningar
• Flytande språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• God datorvana och erfarenhet av SAP och/eller Salesforce.
För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är serviceinriktad, strukturerad och noggrann, samt har en god förmåga att planera och prioritera dina arbetsuppgifter. Du har goda kommunikationsfärdigheter och har förmågan att skapa och upprätthålla goda relationer både internt och externt. Du är van vid att arbeta självständigt och ta egna initiativ, samtidigt som du är en stark lagspelare som trivs med att samarbeta och stötta kollegor.

Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan via länken i annonsen! Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia PR AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juli 2024
  • Ansök senast: 7 augusti 2024

Liknande jobb


Administratör IT

Administratör IT

20 december 2024

Handläggare

Handläggare

20 december 2024