Servicekoordinator till internationellt företag

Servicekoordinator till internationellt företag

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Till vår omtyckta kund söker vi en servicekoordinator till en bred och spännande roll. Hos vår kund får du möjlighet att arbeta i en internationell organisation med intressanta produkter inom medicinteknik som gör skillnad, på riktigt.

Rollen i stora drag

Här får du chansen att ingå i en organisation med god dynamik och positiva medarbetare som trivs på sin arbetsplats. Att företaget dessutom sitter i trevliga och moderna lokaler med utsikt över vattnet är ju helt klart ett stort plus. Varför inte ta en skön lunchpromenad och när sommaren kommer kanske till och med ta ett dopp från bryggan? Är du en badkruka? Inga problem - det är helt okey att bara ta med sig sin lunch och njuta i solen på land. Under rådande omständigheter kommer du dock till stort del arbeta hemifrån. 

I rollen som servicekoordinator jobbar du operativt med att koordinera servicetekniker samtidigt som du tar stafettpinnen och inspirerar dina teamkollegor att nå uppsatta mål. Du kommer bland annat ha följande arbetsuppgifter: 

• Planera och boka ut servicetekniker i den Nordiska och Baltiska regionen
• Ta emot kundsamtal, uppdatera kundinformation och göra noteringar i CRM systemet
• Hantera mer komplexa ärenden
• Daglig kontakt och rapportering till ansvarig chef 
• Ta ut rapporter och tolka KPI:er

Erfarenheter och kunskaper

För att trivas, leverera och göra succé i rollen tror du att du har:

• Flytande svenska och engelska i tal och skrift
• Tidigare erfarenhet av service, gärna i en koordinerande roll
• Erfarenhet inom teknisk support är meriterande
• Kunskaper i SalesForce CRM system är meriterande

Du som person

Vi söker dig som är serviceinriktad, orädd och driven. Du trivs i en miljö där det händer mycket, har en god kommunikativ förmåga samt gillar att ha många processer igång. Vidare är du proaktiv, ansvarstagande, strukturerad och bidrar med en positiv attityd.

Anställningen

Det här är ett spännande konsultuppdrag via The Place under sex månader där möjligheterna sedan är mycket goda att kunna övergå till anställning hos kunden. Tjänsten är på heltid (37,5 timme i veckan) med start så snart som möjligt. 

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Några förmåner som medarbetare hos The Place:

• En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
• Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
• Onboardingplan
• Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
• Friskvårdsbidrag
• Specialerbjudanden
• Mentorskap
• Nätverksträffar
• Kompetensutveckling

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Place AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 april 2021
  • Ansök senast: 16 maj 2021

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024