Servicekoordinator till Medilens Nordic

Arbetsbeskrivning

Servicekoordinator till Medilens Nordic i Helsingborg

Är din största drivkraft att ge service i världsklass? Brinner du för att skapa struktur och ordning? Vill du bli en del av teamet i Nordens största distributör av produkter för kvalificerad ögonsjukvård?

Då vill vi gärna träffa dig!

Dina arbetsuppgifter

Vi växer och nu söker vi efter en ny kollega till vårt kontorsteam. I rollen som Servicekoordinator kommer du att administrera och koordinera inkommande ärenden. Du kommer att vara en del av ett mindre team och vårt kontor, som erbjuder en inspirerande arbetsmiljö, ligger centralt i Helsingborg. Uppdragen är av varierande karaktär och du kommer att arbeta som spindeln i nätet.

Arbetsuppgifterna kommer bland annat att innebära; Administration av reparationer av instrument. ansvar över konsignationslager, hantering av transportskador och returer. Vidare ansvarar du över lokalen och du kommer även ha ett nära samarbete med leverantörer, kunder och säljare.

Din profil

För att passa in i rollen ser vi gärna att du är strukturerad, ansvarstagande och är en kommunikativ person. Du har ett serviceintresse och är en god lagspelare. Vidare är det viktigt att du är noggrann och har förmåga att arbeta självständigt och i grupp samt att du värderar service och samarbete högt.

Du som söker har tidigare erfarenhet av kundrelationer och trivs i en roll med många kontaktytor och varierande uppgifter. Därtill har du även en grundläggande förståelse för administration. I rollen som Servicekoordinator är arbetsuppgifterna varierande och arbetsdagarna är olika, därför är det viktigt att du har en vana att arbeta med att ta egna initiativ, prioritera och organisera dina arbetsuppgifter.

Du är en van användare av Officepaketet och i rollen krävs det att du kommunicerar obehindrat både på svenska och engelska. Om du har erfarenhet av pyramid är det en merit.

Som person ska du vara

- Kommunikativ

- Strukturerad

- Positiv

- Flexibel

- Noggrann

- Ansvarstagande

Om Medilens

Medilens Nordic AB är ett framgångsrikt distributionsföretag inom ögonverksamhet i Norden med Sverige och Norge som största marknader. Medilens ägs av entreprenören Agneta Törner och bolaget firade 25-årsjubileum under 2022. Kontor och lager ligger mitt i centrala Helsingborg i moderna lokaler. Medilens har idag 23 anställda. Företaget representerar ett 40-tal ledande tillverkare inom ögonvård och ögonkirurgi. Lönsamheten är god för ett hållbart företagande med positiva framtidsutsikter. Kunderna utgörs av ögonkirurgier, ögonläkare, ögonsköterskor, apotekspersonal, optiker, allmänläkare och annan vårdpersonal.

Läs mer om oss på www.medilensnordic.com (http://www.medilensnordic.com/)

Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Medilens Nordic med Qarat. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och skicka gärna in din ansökan senast 8 oktober 2023. För mer information är du välkommen att kontakta Sofia Wargenbrant på 0733 00 86 40 eller sofia@qarat.se. Qarat arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.

Om Qarat
Qarat är en komplett leverantör av rekrytering, search/headhunting, samt digitala verktyg inom utbildning och kommunikation online, såsom LeadersAPP.

Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser. Inom ledningsgruppsutveckling / grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Qarat
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 september 2023
  • Ansök senast: 8 oktober 2023

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024