OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Metos är en finsk koncern som tillverkar och marknadsför utrustning för professionella kök. Metos är marknadsledare i Norden, Baltikum och Beneluxländerna och tillhör ALI Group, Europas ledande tillverkare av storköksutrustning. Metos Storkök AB är ett helägt dotterbolag, ett säljbolag med 250 miljoner i omsättning och drygt 50 anställda med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö och en rikstäckande serviceorganisation på över 40 orter i Sverige. Läs mer på: www.metos.com
Servicekoordinator till Metos Storkök i Skärholmen
Nu söker vi en serviceinriktad och driven Servicekoordinator till vår Service- och reservdelsavdelning i Skärholmen. Är du en teknikintresserad klippa på att koordinera, hantera många bollar i luften och gillar att använda telefonen och datorn som främsta arbetsredskap? Är du dessutom stresstålig, van att lösa problem och villig att hugga i där det behövs? Då kan du vara den vi söker!
Beskrivning av tjänsten
Som servicekoordinator kommer en stor del av arbetet att bestå av att ta emot felanmälningar och skapa arbetsordrar samt fördela dessa mellan våra egna servicetekniker och externa samarbetspartners. Du kommer att hantera flera ärenden parallellt med telefonen och datorn som främsta arbetsredskap. Du kommer att arbeta i ett sammansvetsat team som hjälps åt med mottagande av felanmälan, koordinering av servicetekniker samt försäljning av reservdelar.
Övriga arbetsuppgifter
• Beställa, bevaka och följa upp jobb
• Fakturera service och reservdelar
• Administrera inventarielistor i Excel
• Komplettera produkter i SAP
• Fungera som back up
• Sälja reservdelar
Serviceavdelningen i Stockholm består idag av ca 10 kollegor där du arbetar som servicekoordinator i samarbete med en befintlig servicekoordinator men också i nära samarbete med våra servicekoordinatorer i övriga delar av landet. Tjänsten är på heltid med arbetstider 07.30-16.00 mån-tors, 07.30-14.45 fredagar. Vi tillämpar tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och erfarenhet av praktiskt arbete. Kanske har du själv arbetat ute på fältet som servicetekniker eller med reservdelar men nu vill jobba inom en mer koordinerande roll? Du är van vid att serva kunder per telefon och mail. Vidare har du mycket god prioriteringsförmåga och ser till att ingenting faller mellan stolarna. Erfarenhet av fakturering och orderhantering och flytande kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav. Kunskaper i SAP är meriterande.
Personliga egenskaper
Du är serviceminded och har alltid ett positivt bemötande internt såväl som externt. Tjänsten kräver att du är prestigelös, flexibel, självständig, ordningsam, noggrann och kundoriernterad. Det är en fördel om du är teknikintresserad och har en teknisk kompetens. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder en trevlig och framåt arbetsplats med goda arbetsvillkor i ett väletablerat, seriöst och välskött företag. Vi har roligt på jobbet och bra sammanhållning.
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Metos Storkök med Rekryteringskonsult Kajsa Littorin på FMR. Önskas ytterligare information når du Kajsa på 031-361 48 12.
Utmana dig själv och ta chansen till ett intressant och givande arbete hos Metos Storkök – sök idag! Urval sker löpande, där av ser vi fram emot att ta del av din ansökan så snart som möjligt.