Servicekoordinator till Momentum

Servicekoordinator till Momentum

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Motiveras du av att skapa långsiktiga kundrelationer och är en problemlösare? Har du lätt för att ta egna initiativ och trivs i en koordinerande roll där du får ta ett stort ansvar? Momentum vill förstärka laget och nu har du möjlighet att komma till denna breda och ansvarsfyllda tjänst!

TJÄNSTEBESKRIVNING & ERBJUDANDE

Momentum söker en driven servicekoordinator till Karlskoga. Rollen är bred och därför söker vi efter just dig som trivs med en flexibel och varierande arbetsvardag. Du kommer ingå i ett litet sammansvetsat team där du har ett brett ansvarsområde. Här får du möjlighet att hitta din egen struktur, organisera och skapa rätt förutsättningar för att projekt och arbete ska flyta på så smidigt som möjligt. Tjänsten innebär att du bland annat arbetar med kundservice och ordermottagning.

Du kommer arbeta nära serviceteknikerna och vara ett stöd till dem. Vidare kommer du vara behjälplig med kundservice i verkstad. Att leverera förstklassig service är en självklarhet för dig.

I rollen som servicekoordinator kommer du till exempel att:

• Hantera orderflöde
• Teknisk rådgivning främst via telefon men även i verkstad
• Projektkoordinering

PERSONPROFIL

Vi söker dig som har teknisk och industriell erfarenhet och intresse. Du letar efter ett varierat arbete, där vi tror att du trivs med att koordinera flera arbetsuppgifter parallellt. Du vill få möjligheten att arbeta i ett framgångsrikt företag och i ett engagerat team. Dina vänner beskriver dig som driven och framåt. Vi söker dig som är organiserad, anpassningsbar och alltid sätter kunden i fokus. Som person är du initiativtagande och självgående. Du är social och har lätt för att samarbeta med andra.

Vi söker dig som har administrativa erfarenheter i yrkeslivet sedan tidigare. Du har möjligen arbetat med försäljning, som koordinator eller annan administrativ tjänst. Du trivs med att skapa och förvalta långsiktiga kundrelationer.

Vidare passar du in på följande:

• Körkort och tillgång till bil
• Relevant utbildning eller erfarenheter från tidigare
• Ett högt inre driv, samtidigt som du alltid vill prestera och ta ett stort ansvar i ditt arbete

Du kommer att arbeta i ett sammansvetsat team, därför lägger vi stor vikt vid din koordinerande ådra och goda samarbetsförmåga. Du är en lagspelare som är lyhörd mot din omgivning, trivs med att kommunicera samt har ett prestigelöst förhållningssätt gentemot dina arbetsuppgifter och kollegor. Momentum är i en expansiv fas och därför är vår arbetsvardag händelserik och dynamisk, det ställer krav på att du är lösningsorienterad, har god förmåga att strukturera ditt arbete samt är initiativrik.

För att lyckas i rollen som servicekoordinator krävs vidare:

• Goda tekniska och datakunskaper
• God kommunikativ förmåga, svenska samt engelska i både tal och skrift

ÖVRIGT

Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Karlskoga

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Camilla Aurell på 073-353 75 41 eller camilla.aurell@performiq.se. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande.

Välkommen med din ansökan!

OM MOMENTUM

Momentum Industrial AB är en marknadsledande distributör av industriella komponenter och tjänster till den svenska och norska industrin. Vår mission är tillsammans för en hållbar industri, vilket för oss innebär att vi finns till för att tillsammans med våra intressenter bidra till att skapa en hållbar industri ur ett socialt, miljömässigt och ekonomiskt perspektiv. Vi omsätter cirka 1,1 miljarder SEK och har 300 talangfulla medarbetare. Momentum Industrial AB ingår i Momentum Group-koncernen som är noterat på Stockholmsbörsen.

http://www.momentum-industrial.com/

Sökord: koordinator, servicekoordinator, innesälj, kundservice, säljare, kundsupport, administration, ordermottagning, säljsupport, inköp, koordinator, inköpskoordinator, butik, lager

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Lindmark

Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen

Caroline Gustafsson

Alexandra Berg

Sara Lindmark

Alva Grell

Mattias Söderberg

Petra Davidsson

Mattias Söderberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ Work AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 september 2021
  • Ansök senast: 12 november 2021

Besöksadress

Hyllie Boulevard 11, Limhamn
None

Postadress

Hyllie Boulevard 11
Limhamn, 21532

Liknande jobb


10 oktober 2024

10 oktober 2024

Er du vores nye Salgskoordinator?

9 oktober 2024