Servicekoordinator till Nordic Service Group

Arbetsbeskrivning

Har du en god överblick och kan multitaska, planlägga, styra och delegera uppdrag till vår grupp av tekniker, så är du möjligen den nya medarbetaren som NSG söker till en nyupprättad funktion som Servicekoordinator. Din funktion är att i tätt samarbete med NSGs nordiska servicechef samt svenska landschef - att leverera planläggning, koordination, styrning och fördelning av serviceuppdrag för och till NSGs stab av tekniker. Uppföljning, fakturering och kundkontakt är också en del av din vardag.

Dina uppgifter är att:
- Planlägga, koordinera, ha överblick över, styra och fördela uppdrag för alla tekniker i NSG SE.
- Optimera logistik gällande uppdragsfördelning/- innehåll.
- Fakturera/säkra fakturering enligt NSG´ standarder/riktlinjer.
- Säkra avdelningens utförande och leveranser av uppdrag i hänseende till gällande avtal, deadlines och NSG-kvalitetsstandarder.
- Medverka till styrning och säkring av, att de nödvändiga (tekniker)-resurser är tillgängliga vid akut frånvaro, planlagd semester/ledighet och kurser.
- Bidra till en god trivsel och att duktiga medarbetare ser långsiktighet i anställning genom att tex att motivera, involvera och delegera uppdrag till tekniker i hänseende till deras kompetenser och ansvar.
- Vara huvudansvarig för inkomna telefonsamtal.
- Kalkylera och ta fram kostnadsförslag till serviceuppdrag.
- Beställa hotell och flygbiljetter, etc.
- Bidra till utveckling av Teknik-avdelningen och till ytterligare tillväxt.
- Deltaga i relevanta mötesaktiviteter i NSG regi.

Succekriterierna har vi klara och det väsentliga är att du löpande optimerar effektivitet och produktivitet i teknikernas arbetsdag och uppdragssammansättning samt levererar uppdragslösningar i hänseende till gällande avtal, deadlines och NSG-kvalitetsstandarder.

Du har eventuellt erfarenhet från liknande funktion, och erfarenhet gällande fakturering, kund-/telefonbetjäning samt planläggning och delegering av uppdrag för en grupp medarbetare kanske från en sälj, service- eller teknisk orienterad verksamhet. Har du elektronik bakgrund som tekniker kan det även vara en fördel.

Du har framförallt en god överblick och med denna förmåga kan du planlägga, prioritera och exekvera optimal uppdragsfördelning.

Du är kund- och affärsorienterad, skapar gott samarbete och är speciellt skarp i muntlig kommunikation. Öppenhet, en positiv inställning och ett gott humör kommer att vara en glimrande utgångspunkt för trivsel och samarbete med dina kolleger i NSG.
Vi erbjuder ett utmanande och utvecklingsorienterat arbete med ett attraktivt löne-/förmånspaket. Ytterligare information kan fås genom att fråga efter svenska landschefen Stefan Eklöf (tel. 08-515 101 88).

Ansökning med CV och referenser samt dokumentation för genomförda utbildningar skickas till Stefan Eklöf på mail ste@nordicservicegroup.com senast den 16:e februari 2014.
Intervju och urvalsprocess förväntas att slutföras i februari månad. Vi siktar på att anställningskontraktet skall vara klart till senast den 28:e februari. Förväntad arbetsstart är den 1:a april 2014.
______________________________________
Om oss: NSG är den ledande serviceleverantören i Norden med inriktning på medicinsk teknik och laboratorieinstrument. Vi erbjuder teknisk service och vi fungerar som en serviceavdelning åt många tillverkare och återförsäljarorganisationer samt direkt mot sjukvård och laboratorier. NSG har varit verksamma som företag sedan 1991 och består i nuläget av 40 medarbetare.

Sammanfattning

Besöksadress

Storsätragränd 24, 4tr
Skärholmen

Postadress

Storsätragränd 24, 4tr
Skärholmen, 12739

Liknande jobb


16 december 2024

13 december 2024

13 december 2024