Servicekoordinator till servicecenter på EECS skolan

Servicekoordinator till servicecenter på EECS skolan

Arbetsbeskrivning

KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi.




Arbetsuppgifter
Brinner du för att hjälpa andra? Har du ett hjärta för service och support? Vill du vara med och bidra till KTH:s utbildning, forskning och samverkan i denna nyckelroll?

Här erbjuds du att arbeta i en nyckelroll inom vårt servicecenterteam där du är receptionsansvarig för ett av våra Servicecenter.

Två av våra servicecenter finns på KTH:s huvudcampus vid Valhallavägen och ett vid campus Kista. Servicecenterteamet består av fem kollegor som alla/du är vårt ansikte utåt och brinner för att hjälpa, ge service och möta människor varje dag, både bakom datorskärmen samt genom att bemanna receptionen under en stor del av öppettiderna (vardagar 9-15).

Som servicekoordinator har du hand om och besvarar allehanda frågor samt ärenden inom servicecenter/receptionen så som cateringbeställningar, ta emot besökare, kontofrågor, lokalbokning, paket & bud, passerkortsärenden, nycklar m.m. Du sköter om receptionslokalen och ser till att den är fräsch och ändamålsenlig. Du servar och är behjälplig till anställda med en mängd olika saker. Då servicecenter är skolans centrala ingång är det många frågor som passerar dig, varav du löser somliga och slussar vidare andra. Exempel på tjänster som du utför till anställda, utöver det som nämns ovan, är att ordna med förberedelser till nyanställda och när anställda slutar, att koordinera firande av jämna födelsedagar och samordna beställningar kring olika högtider och förbereda det praktiska för gäster till skolan inklusive beställning och bokning av resor och hotell.

Du kommer löpande att arbeta i vårt ärendehanteringssystem samt andra kommunikationskanaler som Slack med att besvara samt lösa ärenden åt kärnverksamheten. Tjänsten innebär att du främst är placerad vid Servicecenter Electrum på KTH:s campus i Kista men även vid KTH:s huvudcampus på Vallhallavägen vid behov. Du behöver vara mobil och kunna arbeta på olika fysiska platser och byggnader  inom skolan samt lösa arbetsuppgifter digitalt.

Vi erbjuder
- En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid
- Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö

https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050

Kvalifikationer
Krav

- Du har lämplig gymnasieutbildning eller har studerat ett ämne som är relevant för området.


- Då du kommer att arbeta i en internationell miljö där merparten av de du servar inte kan svenska, är det av stor vikt att du kommunicerar mycket väl på både svenska och engelska i tal och skrift.


- Det är också nödvändigt att du har stor vana av att arbeta med webbaserade system, molnapplikationer och MS Officeprogram.



Meriterande

- Systemvana är meriterande då vi använder oss av flera olika system, för t.ex. ärendehantering, fakturaflöde, resebokningar, personalinformation etc.


- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är också meriterande, speciellt arbete i reception liksom förståelse för högskolesektorn.


- Du behöver vara serviceinriktad med en mycket god kommunikationsförmåga samt initiativtagande och självgående för att få arbetet genomfört i en fungerande vardag.


- Du är strukturerad och brinner för att bygga relationer med och mellan kärnverksamheten och verksamhetsstödet.



Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Fackliga representanter
Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898. 

Ansökan
Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time).

Om anställningen 
Anställningen gäller tillsvidare enligt avtal.
Anställningen inleds med sex månaders provanställning.

Övrigt
Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund

För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Sammanfattning

Liknande jobb


Receptionisttjänst på heltid

Receptionisttjänst på heltid

22 december 2024

Receptionist till EA DICE

20 december 2024

Receptionist

20 december 2024

20 december 2024