OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Vi söker just nu en servicekoordinator till vår kund Siemens Healthcare och deras Customer Care Centre. Här får du möjlighet att arbeta i en internationell organisation på en omtyckt arbetsplats där du får stora möjligheter att utvecklas i din roll.
Om uppdraget
På det här uppdraget kommer du att jobba i ett team på 6 personer som alla arbetar med att ge god service gentemot Siemens kunder. Detta är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt. Uppdraget kommer att hålla på till och med årsskiftet 2022/2023, med goda möjligheter till förlängning. Du kommer att vara anställd av The Place och jobba för Siemens Healthcare.
Dina arbetsuppgifter
I den här spännande och breda rollen kombineras arbetsuppgifter inom servicekoordinering och serviceadministration:
- Servicekoordinering
Du kommer att planera olika typer av servicearbeten så som akuta och planerade aktiviteter och koordinera dessa uppdrag med kunder, serviceingenjörer och applikationsspecialister. Du kommer även att beställa reservdelar och koordinera reservdelsleveranser med bokningar av serviceingenjörer. Samt synkronisera olika serviceaktiviteter efter kundens önskemål.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Hantera inkommande kundärenden, via telefon, e-mail och teamplay Fleet
• Skapa ärenden i de interna systemen
• Kontrollera servicekontraktsnivå / förbereda offert och få inköpsorder från kund
• Skicka ärendet till teknisk klarläggare för vidare utredning
• Identifiera lämplig serviceingenjör genom att optimera: kvalifikation, tillgänglighet, plats, övertid
• Lösa resurskonflikter genom att planera om aktiviteter inom definierat tidsspann
• Hantera eskaleringar om servicetekniker inte är tillgänglig
• Kommunicera med kund
• Hantering av reservdelar och verktyg
• Koordinera beställning och leverans av reservdelar
• Kontrollera återlämning av reservdelar
• Hantera eskalerings- eller reservdelsproblem med centrallagret
- Serviceadministration
Exempel på arbetsuppgifter:
• Planering av förebyggande underhåll för laboratoriediagnostik
• Planering av Safety and Performance Updates för vår laboratoriediagnostiska verksamhet
• Hantering av kundklagomål
• Uppdateringar av kundnummer
• Kontroll av kalibrerad utrustning
Kvalifikationer
För att passa och göra succé i rollen ser vi gärna att du har:
• Gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning
• Flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• God datorvana och behärskar Microsoftprodukter såsom Office365, Excel, Word och Teams
• Kunskap i SAP - det ser vi som meriterande!
Personligt
Som person ser vi att du är strukturerad, lösningsfokuserad och duktig på system. Du är positiv och behåller alltid lugnet, även vid de situationer då det stundtals är högt tryck. Vidare är du en snabblärd och mycket serviceinriktad person som ser förändringar som en möjlighet till utveckling. För att passa i rollen önskar vi även att du är duktig på att fokusera på rätt saker, stort som smått och trivs med att jobba både självständigt och tillsammans med ditt team.
Om Siemens Healthineers
Siemens Healthineers är ett ledande globalt medicinteknikföretag. Efter samgåendet med Varian Medical Systems har koncernen 66 000 medarbetare över hela världen, som drivs av att forma vårdens framtid. Siemens Healthineers utvecklar ständigt portföljen, där artificiell intelligens och andra digitala lösningar spelar en allt viktigare roll i medicintekniken. De nya digitala teknikerna och tjänsterna lyfter alla delar av vår innovativa portfölj inom bildgivande diagnostisk, bildledd behandling, laboratoriediagnostik och cancervård. Siemens Healthcare AB, som en del av Siemens Healthineers globala organisation, verkar i Sverige och är en del av Norden-Baltikum-zonen, och har en stark lokal närvaro med försäljnings- och servicekontor i alla de nordiska länderna. I Sverige är vi ca 190 anställda och har vårt huvudkontor i Stockholm.
Våra värderingar och vad vi kan erbjuda dig:
Siemens Healthineers är en arbetsgivare för alla som gillar att vara en del av utvecklingen av den svenska hälso- och sjukvården och därmed av utvecklingen av sig själv. Företaget lockar människor som vill bidra till mer än bara affärsframgångar - människor som söker en enhetlig känsla av syfte i det de gör.
Vi erbjuder spännande utmaningar och karriärmöjligheter i ett innovativt, globalt företag. Vår arbetsmiljö är öppen, inspirerande, internationell och vi ger stora möjligheter till personlig och professionell utveckling.
På Siemens Healthineers finns en uttalad och väl etablerad policy som stödjer mångfald på arbetsplatsen. Vi erbjuder samma möjligheter till alla och vi ser mångfald som en tillgång, eftersom skiftande bakgrund och livserfarenhet bland medarbetarna höjer dynamiken i gruppen. Mångfald ökar möjligheterna att se saker från olika perspektiv och hitta nya, innovativa lösningar på problem. Vi tror att våra skillnader gör oss starkare och gör det möjligt för oss att vara det innovativa företag vi är stolta över.
Vi, Siemens Healthineers, har ett koncept, Healthineers Way of Working, som vi tror för oss mot en mer flexibel, förtroendebaserad arbetsmodell och digitalt samarbete. Healthineers sätt att arbeta gör det möjligt för anställda att bestämma när de ska arbeta från vilken plats för bästa teamprestanda och individuella preferenser.
The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.