OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.
I rollen som servicekoordinator hos Signode arbetar du med kunder på den svenska marknaden som är i behov av service och underhåll av sina maskiner. Du tar emot samtal och mail från kunder gällande både det löpande underhållet på maskinerna och mer akuta ärenden. Du ansvarar för att planera och koordinera serviceteknikernas jobb ute hos kunderna och sköter all fakturering kopplat till det.
Du ansvarar även för kunder i Sverige och Norge som är i behov av underhåll eller reparation för sina handverktyg. Dessa skickas till kontoret i Täby och du tar emot, packar upp, administrerar och skickar vidare verktygen till Tyskland där det tas hand om.
Rollen innebär många olika kontaktytor, internt som externt och vi söker dig som är orädd, tar för dig och som brinner för kontakten med andra människor.
På kontoret i Täby arbetar du och en till servicekoordinator, som ansvarar för reservdelar, tätt tillsammans med tre tekniker som har stor teknisk kunskap om maskinerna. Totalt sett är ni 19 personer i teamet som sitter utspridda runt om i norra och östra Europa och ni har gemensamma veckomöten med ansvarig chef som sitter i England. Hos Signode får du en arbetsplats med fin gemenskap mellan kollegorna, familjär stämning, öppet och högt i tak.
Om Signode
Signode går i främsta ledet när det gäller förpackningsutveckling. Företaget förser sina kunder med avancerade lösningar som ger en ökad effektivitet, förbättrad godssäkerhet och reducerade kostnader, och har under mer än 100 år varit lyhörda för industrins behov av driftsäkra och lönsamma system för transportemballering och godsskydd. Signode eftersträvar långsiktiga kundrelationer och har idag en marknadsledande position med tyngdpunkt på helautomatiska lösningar inom bandning, sträckfilmning och märkning av gods.
Kvalifikationer
För att trivas och göra succé i rollen som Servicekoordinator på Signode tror vi att du har:
• Några års erfarenhet av administrativt arbete
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Goda systemkunskaper, har du arbetat i Iscala eller Zendesk är det meriterande men inget krav
• Flytande kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
• Behärskar du norska, danska, finska eller tyska är det mycket meriterande
• Har du ett tekniskt intresse och förståelse är det ett stort plus i kanten
Vem vi tror att du är
För att passa in i rollen som servicekoordinator tror vi att du är en driven och engagerad person som är van att arbeta självständigt. Du gillar att ha en koordinerande roll som innefattar mycket problemlösning och planering. Du hugger i där det behövs och är inte rädd för att fråga och be om hjälp när du inte förstår. Vi hoppas och tror att du, precis som kollegorna på Signode gillar att arbeta i en familjär miljö där man stöttar och hjälper varandra och värdesätter ett öppet klimat med högt i tak.
Om tjänsten
Tjänsten är ett konsultuppdrag där du blir en del av oss på The Place och arbetar som konsult hos Signode. Uppdraget sträcker sig minst 1,5 år, med chans till förlängning. Tjänsten är på heltid (37,5h/v) med arbetstiderna 08.00-16.00 med 30 min lunch. Tillträde är snarast möjligt och du utgår från Signodes nordiska huvudkontor på Hantverkarvägen i Täby.
The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Sökord: Servicekoordinator, fakturering, administratör, koordinator, service