Servicekoordinator till Signode Sweden AB

Servicekoordinator till Signode Sweden AB

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Signode.

Om företaget:

Signode är ett globalt företag som tillverkar förpackningsmaterial som skyddar andra produkter under frakt och hantering. Totalt har Signode 95 fabriker och 7000 anställda över hela världen och är en division inom Crown Holdings som är en USA-baserad koncern. I Sverige har Signode verksamhet på 5 orter, varav Täby är deras nav för försäljning och kundservice.

Signode är marknadsledande inom sin bransch och erbjuder en produktportfölj med hundratals pålitliga varumärken och lösningar inom förpackningsindustrin. Företaget är specialister på att anpassa lösningar och system som möter kundens behov för emballering, godsskydd och märkning av gods för att skydda samt säkra varor under transporter. Företagets kunder återfinns bland annat inom metall-, trä, well- och livsmedelindustrin.

I den här tjänsten välkomnas du av ett familjärt team på kontoret i Täby där åtta personer arbetar tätt tillsammans för att leverera och säkerställa en förstklassig service till Signodes skandinaviska kunder.

Arbetsuppgifter:

I rollen som servicekoordinator är du ansiktet utåt där du via telefon samt mejl tar emot och koordinerar kundernas inkommande ärenden för verksamheten. Ärenden som kommer in är av varierande karaktär och innebär förebyggande underhållning, service, nyinstallationer, support, reparationer och felsökningar av maskiner och produkterna hos Signodes kunder. Du registrerar ärenden samt ordar i ett affärssystem och supporterar samt bemöter kundernas olika behov och skickar vidare ärendena till rätt avdelning beroende på kundernas behov. Vidare skapar du fakturor, följer upp offerter samt förfallna fakturor. Rollen innebär många kontaktytor interna såväl som externa. I den här rollen är du primärt ansvarig för Signodes kunder i Sverige och Norge, men det kan tillkomma internationella ärenden.

Därtill ansvarar du för att schemalägga samt planera serviceteknikernas uppdrag efter ärendena som kommer in. Du säkerställer en proaktiv planering av scheman utefter prioriterade ärenden för att effektivisera serviceteknikernas arbete hos kund.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Tidigare erfarenhet av kundservice, kundsupport eller servicekoordinator
• Tekniskt intresse
• God datorvana och erfarenhet av Office 365 och CRM-system
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Meriterande
• Grundläggande kunskaper i norska
• Erfarenhet av ERP-system

Vi söker dig med en känsla för koordination och service och ser gärna att du tidigare arbetat i en liknande miljö eller i en servicenära roll. Du är serviceminded och har förmågan att identifiera eventuella behov samt agera kundorienterat och professionellt mot kunderna. Då rollen innebär många interna såväl externa kontakter är du kommunikativ och trivs i en social roll. Du besitter en god problemlösningsförmåga och motiveras av att hitta alternativa lösningar på problem som du stöter på. Därtill räds du inte för periodvis högt arbetstempo samt har en förmåga att bemöta kunder som är under stark press. Vidare har du en flexibel inställning och god förmåga att omprioritera ditt arbete samt skifta fokus mellan olika områden. Då rollen innebär eget ansvar ser vi att du trivs i en roll där du får möjlighet att på egen hand driva ditt arbete framåt och vara med och påverka.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Täby, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: service, servicekoordinator, support, rapporter, administration, administratör, rapport, inredning, fakturering, koordinator, koordinering, Stockholm, heltid, Signode

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 januari 2022
  • Ansök senast: 16 februari 2022

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


29 november 2024

Order Processing Specialist

Order Processing Specialist

28 november 2024