OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Konsulthus AB söker ytterligare en ny medarbetare för ett längre uppdrag hos vår största kund. Allmänt om uppdraget: Vår kund har en gruppering som heter NOC Mobile som ansvarar för övervakning och felavhjälpning av företagets samtliga mobilnät med tillhörande noder (Ryssland undantaget). NOC Mobile består av drifttekniker och driftledare som arbetar skift 24/7. Gruppen agerar på larm från nätet med ingående noder och tjänsteplattformar, samt att man arbetar med felanmälningar från kunder. NOC Mobile kan eskalera ärenden vidare till supportgrupper inom företaget för att få hjälp av sytemansvariga inom olika områden. Gruppen har även hjälp av servicetekniker och underentreprenörer runt om i landet. De hjälper till med att t.ex. byta kort och annan utrustning ute på mobilsiterna. De hjälper även till med utbyggnad och fysiska uppgraderingar i nätet. Arbetsuppgifter: Som Servicekoordinator på företagets NOC Mobile har man som huvuduppgift att ta emot samtal från de fälttekniker som arbetar ute i nätet och dokumenetera detta på vår interna websida. I samband med dessa samtal så ingår det att kontrollera att siterna (utrustningen) är larmfria när personalen lämnar efter utfört arbete. Utöver denna uppgift så ingår ett antal kontroller som skall genomföras dagligen. Det är rutinmässiga checkar som ingår i vårt kontinuerliga underhåll av nätet. Krav: Teknisk grundkompetens, vilket innebär IT gymnasium, eftergymnasial teknisk utbildning eller motsvarande. Utåtriktad person som har lätt för att arbeta i grupp, samtidigt som man kan ta ansvar för enskilda uppgifter inom ramen för gruppens ansvar. Flexibel person som klarar av att arbeta i en miljö med mycket ljud och störningar där t.ex. lunchtider kan skilja från dag till dag.