OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du kommunikativ och en administratör ut i fingerspetsarna? Vi på Eterni letar nu efter en servicekoordinator för ett längre vikariat till vår kund i Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer i rollen som servicekoordinator främst att arbeta med hantering och koordinering av garantireklamationer och serviceärende. Som koordinator arbetar du självständigt med att ta emot, bedöma och hantera garanti och serviceärenden som inkommer via mejl eller telefon. Du följer dina ärenden hela vägen från mottagandet till orderläggning, material leverans och fakturering. Du har mycket kontakter med kunderna, vilka kan vara rederier, varv, fartygsagenter eller företagets marknadsbolag. Du kommer i rollen att arbeta i ett team bestående av fem stycken servicekoordinatorer, som jobbar i nära samarbete med sex serviceingenjörer. Då det i rollen är viktigt att du har god produktkännedom genomförs regelbundna utbildningar för att säkerställa att du har den produktkunskap du behöver för att kunna möta kundernas behov och samtidigt hantera varje ärende på ett kostnadseffektivt sätt. Arbetet är förlagt under dagtid.
Du kommer bland annat att: Ta emot och bedöma garantianspråk och serviceärenden
Ge teknisk support till våra kunder, utifrån det systemstöd som finns
Arbeta med vår kunds produktportfölj
Assistera servicerepresentanter och kunder globalt
Fakturera och kontera utförda arbeten
Vår kund har i denna process valt att samarbeta med oss på Eterni Sweden AB. Du kommer i rollen att erbjudas en anställning hos Eterni Sweden AB och vara uthyrd till vår kund. Tjänsten är ett vikariat tom sista augusti 2022. Detta kan komma att förlängas.
PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet från administrativt arbete. Du bör ha en god kommunikativ förmåga då rollen innebär mycket kontakt med olika typer av kunder. Arbetet präglas av ett högt tempo, och du behöver kunna ta snabba beslut och arbeta strukturerat även under press. Inom koordinering arbetar du självständigt med att boka tekniker och planera serviceinsatser utifrån bl. a kompetens och tillgänglighet. Rollen kräver att du har ett flexibelt förhållningssätt, ett tydligt fokus på hur du bäst prioriterar dina ärenden samt förmågan att anpassa ditt arbete efter förändrade omständigheter.
Vi söker dig som: Har genomförd gymnasieutbildning. Ingenjörsutbildning (elektronik) är en fördel.
Har vana av att självständigt hantera personalplanering i samband med service
Erfarenhet av administrationsverktyg M3 och/eller Lime
Mycket god engelska, i både tal och skrift
ÖVRIG INFORMATION
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Ansök genom att registrera dig på Eterni.se och bifoga ditt CV och personliga brev. Ansökningar via mejl hanteras inte. Vid frågor kring tjänsten kontakta Josefine Ågren via josefine.agren@eterni.se
Varmt välkommen med din ansökan!