Servicekoordinator/Serviceadministratör till Siemens Healthcare

Servicekoordinator/Serviceadministratör till Siemens Healthcare

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Vi söker just nu en servicekoordinator till vår kund Siemens och deras Customer Care Centre. Här får du möjlighet att arbeta i en internationell organisation på en omtyckt arbetsplats där du kommer utvecklas i din roll.

Om uppdraget

På det här uppdraget kommer du att jobba i ett team på sju personer som alla arbetar med att ge god service gentemot deras kunder. Detta är ett konsultuppdrag på 1 år med goda möjligheter till förlängning med start så snart som möjligt. Du kommer att vara anställd av The Place och jobba ute hos Siemens på deras trevliga kontor i Solna med flexibilitet. 40/tim i veckan.

Dina arbetsuppgifter

I den här spännande och breda rollen kombineras arbetsuppgifter inom serviceadministration och servicekoordinering:

- Servicekoordinering

I rollen kommer du att planera olika typer av servicearbeten så som akuta och planerade aktiviteter och koordinera dessa uppdrag med kunder, serviceingenjörer och applikationsspecialister.

Du kommer att beställa reservdelar och koordinera reservdelsleveranser med bokningar av serviceingenjörer. Samt synkronisera olika serviceaktiviteter efter kundens önskemål.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Hantera inkommande kundärenden, via telefon, e-mail och teamplay Fleet.
• Skapa ett ärende i våra interna system.
• Kontrollera servicekontraktsnivå / förbereda offert och få inköpsorder från kund.
• Skicka ärendet till teknisk klarläggare för vidare utredning, när det är tillämpligt.
• Identifiera lämplig serviceingenjör genom att optimera: kvalifikation, tillgänglighet, plats, övertid.
• Lösa resurskonflikter genom att planera om aktiviteter inom definierat tidsspann.
• Hantera eskaleringar om servicetekniker inte är tillgänglig.
• Kommunicera med kund.
• Hantering av reservdelar och verktyg.
• Koordinera beställning och leverans av reservdelar.
• Kontrollera återlämning av reservdelar.
• Hantera eskalerings- eller reservdelsproblem med centrallagret.

- Serviceadministration

Exempel på arbetsuppgifter:

• Uppdateringar av den installerade basen i våra system.
• Uppdateringar av kundnummer.
• Planering av förebyggande underhåll för laboratoriediagnostik.
• Planering av Safety and Performance Updates för vår laboratoriediagnostiska verksamhet.
• Hantering av kundklagomål
• Kontroll av kalibrerad utrustning.

Kvalifikationer

För att passa och göra succé i rollen ser vi gärna att du har:

• Gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning.
• Är flytande svenska och god engelska i tal och skrift.
• God datorvana och behärska Microsoftprodukter såsom Office365, Excel, Word och Teams.
• Vi värdesätter om du har kunskap i SAP

Som person

Som person tror vi att du är kundorienterad. Lösningsfokuserad, gillar utmaningar och är förändringsbenägen. Du behöver kunna jobba under stundtals högt tryck och ha ett inre lugn även i stressade situationer. Här krävs även en hög servicenivå samtidigt som du är administrativt lagd och är noggrann och strukturerad i ditt arbete.

Om företaget

Siemens Healthineers är ett ledande globalt medicinteknikföretag. Efter samgåendet med Varian Medical Systems har koncernen 66 000 medarbetare över hela världen, som drivs av att forma vårdens framtid.

Siemens Healthineers utvecklar ständigt portföljen, där artificiell intelligens och andra digitala lösningar spelar en allt viktigare roll i medicintekniken. De nya digitala teknikerna och tjänsterna lyfter alla delar av vår innovativa portfölj inom bildgivande diagnostisk, bildledd behandling, laboratoriediagnostik och cancervård.

Siemens Healthcare AB, som en del av Siemens Healthineers globala organisation, verkar i Sverige och är en del av Norden-Baltikum-zonen, och har en stark lokal närvaro med försäljnings- och servicekontor i alla de nordiska länderna. I Sverige är vi ca 190 anställda och har vårt huvudkontor i Stockholm.

Mer information om företaget hittar du på www.siemens-healthineers.com/se .

Våra värderingar och vad vi kan erbjuda dig

Siemens Healthineers är en arbetsgivare för alla som gillar att vara en del av utvecklingen av den svenska hälso- och sjukvården och därmed av utvecklingen av sig själv. Företaget lockar människor som vill bidra till mer än bara affärsframgångar - människor som söker en enhetlig känsla av syfte i det de gör.

Vi erbjuder spännande utmaningar och karriärmöjligheter i ett innovativt, globalt företag. Vår arbetsmiljö är öppen, inspirerande, internationell och vi ger stora möjligheter till personlig och professionell utveckling.

På Siemens Healthineers finns en uttalad och väl etablerad policy som stödjer mångfald på arbetsplatsen. Vi erbjuder samma möjligheter till alla och vi ser mångfald som en tillgång, eftersom skiftande bakgrund och livserfarenhet bland medarbetarna höjer dynamiken i gruppen. Mångfald ökar möjligheterna att se saker från olika perspektiv och hitta nya, innovativa lösningar på problem. Vi tror att våra skillnader gör oss starkare och gör det möjligt för oss att vara det innovativa företag vi är stolta över.

Vi, Siemens Healthineers, har ett koncept, Healthineers Way of Working, som vi tror för oss mot en mer flexibel, förtroendebaserad arbetsmodell och digitalt samarbete. Healthineers sätt att arbeta gör det möjligt för anställda att bestämma när de ska arbeta från vilken plats för bästa teamprestanda och individuella preferenser.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Några förmåner som medarbetare hos The Place:

• En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
• Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
• Onboardingplan
• Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
• Friskvårdsbidrag
• Specialerbjudanden
• Mentorskap
• Nätverksträffar
• Kompetensutveckling

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Place AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 oktober 2021
  • Ansök senast: 24 november 2021

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024