OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifterna innehåller bland annat:
• Inskrivande av serviceorder (inkommer via telefon, web, mail) i vårt affärssystem Pyramid
• Koordinering av arbeten till våra serviceingenjörer
• Hantering av serviceavtal, både nya och befintliga
• Utskrifter av serviceavtal och serviceorder
• Inköp av reservdelar
• Hantering av reklamationer och garantier
• Hantering av kalibrering av egna instrument och kunds utrustning
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper:
• Avslutad gymnasial utbildning
• Erfarenhet av liknande administrativa samt serviceinriktade roller
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• God dator- och systemvana, kunskap i Microsofts basprogram Word, Excel och Outlook
• Meriterande om du har kunskap av Pyramid
Vi söker dig som trivs med eget ansvar, är lösningsorienterad och har förmågan att driva uppgifter framåt och nå avslut. Du är noggrann, strukturerad och flexibel, har lätt för att både samarbeta och jobba självständigt. Du har en god social och kommunikativ förmåga, vilket behövs i dagliga kontakter både externt och internt. Du trivs med internationella relationer.
I tjänsten kommer du att jobba nära vår tekniska avdelning med ett 20-tal serviceingenjörer i Upplands Väsby, Umeå, Mölndal och Lund, men tillhör organisatoriskt ekonomi, lager och kundsupport.
Varaktighet: Tills vidare. Arbetstider: måndag–fredag 8.00–17.00
Är Du intresserad och vill veta mer?
Kontakta vår Ekonomi- och HR-Chef Thomas Bank på telefonnummer 08-590 962 00
eller e-post: tba@ninolab.se
Besök gärna vår hemsida www.ninolab.se
Ansökan skall vara AB Ninolab tillhanda senast 2022-10-31. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen
Ansökan mailas till: tba@ninolab.se eller via post till AB NINOLAB, Box 137, 194 22 Upplands Väsby
Märk mailet/kuvertet ”Servicekoordinator med serviceavtalsansvar”.