Serviceledare FM-tjänster

Serviceledare FM-tjänster

Arbetsbeskrivning

Vad innebär rollen?
På uppdrag av Region Stockholm förvaltar Locum sjukhusfastigheter inom Regionen. Vid ett antal av fastigheterna säljer Locum FM-tjänsterna lokalvård och verksamhetsservice till sina kunder vilket hanteras av en FM-organisation. Som serviceledare har du ett övergripande operativt kundansvar och tecknar, förvaltar och följer upp kundavtalen vid ett antal fastigheter i centrala och södra Stockholm. Inom ditt geografiska område ingår bl.a. Dalens sjukhus, Handens sjukhus, Nacka Sjukhus och Rosenlunds. I samarbete med övriga kollegor inom området medverkar du i dialog med leverantörerna av tjänsterna och vi lägger stor vikt vid att vara lyhörd och ansvarstagande.
Du ansvarar för att hantera dialogen med kund utifrån de FM-tjänster som levereras. Inom ansvarsområdet ligger även att upprätta avtal med kund, lägga budget samt följa upp kostnader och intäkter under året. Du ansvarar också för att  planera, genomföra, kundmöten,  analysera och följa upp FM verksamheten..
Du kommer att ingå i en grupp om femton  erfarna och engagerade kollegor som hjälper dig att komma in i rollen på bästa sätt. I vår grupp är vi prestigelösa och hjälps åt!
Exempel på arbetsuppgifter:
Teckna, förvalta och följa upp kundavtal gällande städ- och verksamhetsservice.
Hantera avvikelser i leveransen mot kund tillsammans med Kvalitetsuppföljare.
Fakturahantering, granskning och godkännande av fakturaunderlag.
Regelbundna uppföljningsmöten med kund utifrån tecknade avtal.
Upprätta rutinbeskrivningar till leverantör utifrån respektive sjukhus behov, matchat mot kundavtal.
Du utgår ifrån Locums huvudkontor på Östgötagatan, Södermalm, men arbetar på sjukhusobjekt inom centrala och södra Stockholm.
Vem söker vi?
I denna rekrytering fäster vi stor vikt vid personliga egenskaper. Du har en god social kompetens och är en prestigelös lagspelare, du är utåtriktad, har bra samarbetsförmåga och är lyhörd inför dina kollegor och samarbetspartners. Du har förmågan att planera och genomföra ditt arbete självständigt och strukturerat.
Vi ser gärna att du har en kvalificerad yrkesutbildning inom Facility Management.

Vårt medarbetarlöfte
Hos Locum får du jobba med de mest komplexa fastigheter som finns, ansvara för utmanande byggprojekt, du får en kontinuerlig utveckling av kompetens och arbetssätt, samtidigt som du arbetar tillsammans med kollegor med hög kompetens i en kultur som präglas av tydliga ledord och ordning och reda. Vårt samarbete kollegor emellan präglas av öppenhet och hjälpsamhet.
Varmt välkommen med din ansökan!

Om Locum
Vi förvaltar, bygger och utvecklar ca två miljoner kvadratmeter vårdfastigheter åt vår ägare Region Stockholm. Genom engagemang, innovation och samverkan erbjuder vi sjukvården och invånarna i länet attraktiva och hållbara vårdmiljöer.

Vi erbjuder dig ett utmanande och spännande arbete i en verksamhet som ständigt utvecklas, med samhällsnytta i fokus. Här finns kompetenta kollegor, kontinuerlig kompetensutveckling och goda möjligheter till balans mellan arbete och fritid. Vi söker kollegor som delar våra värderingar och som vill bidra till det viktiga samhällsuppdraget vi har.

Locums ledord är lyhördhet, ansvarstagande, tydlighet, handlingskraft. Läs mer om oss på www.locum.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Locum AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2020
  • Ansök senast: 29 november 2020

Liknande jobb


Samordnare inom hemtjänsten, Centralorten och Skelleftehamn/Ursviken

Samordnare inom hemtjänsten, Centralorten och Skelleftehamn/Ursviken

1 november 2024

1 november 2024