OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Växjö kommunkoncern är Kronobergs läns största arbetsgivare med ca 7 000 anställda fördelade på 600 arbetsplatser och 250 yrken. Koncernen består av åtta förvaltningar och fem bolag. Vår uppgift är att leverera god grundservice och kundnytta som skapar värde för de vi är till för, våra kommuninvånare, företagare och besökare.
Växjös nya kommunhus ska vara möjligheternas plats där medarbetare, förtroendevalda och invånare kan mötas för att gemensamt utveckla ett hållbart framtida Växjö. Inför kommande flytt till Växjö nya kommunhus håller en ny intern serviceorganisation på att byggas upp. Den nya serviceorganisationen ska fungera som ett servicecenter för den interna servicen för de medarbetare som har kommunhuset som arbetsplats. Gemensamma funktioner avseende gods, post, kontorsmaterial, förberedelser för större möten, beställningar, bokningar, passerkort, lokalvård och enklare caféverksamhet kommer att samordnas och/eller hanteras därifrån. Verksamheten byggs upp succesivt för att skapa goda förutsättningar för kostnadseffektiva flöden och flexibilitet i framtiden.
Tillsammans skapar vi en attraktiv kommun där man vill bo, utvecklas och driva företag. Som anställd i Växjö kommunkoncern tar du tillvara på individers olikheter, möter medarbetare och invånare med respekt och jobbar för att skapa en hållbar framtid.
ARBETSUPPGIFTER
Rollen som serviceledare innebär arbetsledning och bemanningsplanering av de som arbetar som servicevärdar inom lokalvård och café i kommunhuset samt ansvar för utveckling och effektivisering av processer och flöden inom området. Du kommer att ha ett nära samarbete med avdelningschef för servicecenter som har personalansvaret.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att ansvara för att det dagliga arbetet inom lokalvård samt café utförs på bästa sätt med fokus på att skapa trivsel för kommunhusets medarbetare. Det innebär att ansvara för meny och utbud, kvalitetssäkra rutiner och uppdatera skriftliga instruktioner, upprätthålla hygiennivå enligt gällande lagstiftning samt att se till att regelverk efterföljs inom aktuella verksamheter. I rollen ingår även att bitvis arbeta operativt i de dagliga arbetsuppgifterna som ingår i servicecenters övergripande uppdrag. Vi söker därför dig som vill vara med och forma en ändamålsenlig och serviceinriktad verksamhet som möter beställarnas krav på såväl god service och god kvalité som hållbart resultat.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är serviceinriktad och som ständigt arbetar för och driver verksamheten mot uppsatta mål med ett tydligt kundfokus. Du har erfarenhet av arbete inom lokalvård och/eller inom caféverksamhet och gärna i en arbetsledande roll. Du har stor erfarenhet inom serviceområdet.
Du har god förmåga att bygga förtroendeingivande relationer samt att du är kommunikativ och pedagogisk i ditt förhållningssätt. Du ser samarbete som en viktig nyckel för framgång och därtill är du effektiv och ordningsam.
Du har gymnasieexamen, god datorvana och goda kunskaper i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Växjö kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sven Olofsson
0470-410 04, 0470-415 00
Facklig företrädare
0470-410 00
kontaktcenterchef Anna Johansson
0470-414 03
Vision, Ulf Elm
0470-415 64
IT-arkitekt Niklas Hörling
0470-439 87
Jusek Anders Freidh
0470-416 21
Utvecklingschef Anna Karlsson
0470-415 94
Kommunikationschef Annika Svensson Predikaka
0470-79 69 69
ordförande kommunens revisorer Elsa Jönsson
0470-410 60
kommunchef Ove Dahl
0470-413 81