OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
Vi söker nu en serviceman till Polisområde Södra Skåne, lokalpolisområde Lund. Myndigheten befinner sig i en omfattande tillväxt som kommer att pågå de närmsta åren. Detta för att kunna möta framtidens utmaningar. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Servicemannen kommer ingå i en av lokalpolisområde Lunds stöd/service grupper som består av kommunpoliser, planerare, fordonsredogörare, operativ samordnare, LPO kansli och andra servicemän. Placeringsort Lund.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som serviceman arbetar du självständigt med varierande arbetsuppgifter, både praktiskt och administrativt. Arbetet innebär varierande uppgifter och kan vara fysiskt ansträngande i form av till exempel tunga lyft. Du förväntas kunna ta egna initiativ och fatta beslut inom ramen för ditt ansvarsområde och agera med en öppen och hjälpsam inställning. Du planerar självständigt inom verksamheten i lokalpolisområdet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
• Ge lokalservice och medverkande vid mindre flyttar, montering, och uppsättning av inventarier såsom möbler, anslagstavlor, lås och nycklar, byte av trasig belysning och andra vanligt förekommande vaktmästaruppgifter.
• Ge kontorsservice såsom post- och godshantering, inköp, beställning och påfyllnad av material och varor, varumottagning och arbete med uniformspersedlar
• Vid behov även vara behjälplig med att utföra andra arbetsuppgifter i lokalpolisområdet kopplat till stöd/service så som fordonsvård eller motsvarande.
• Hantering av felanmälningar
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Avslutad fullständig 3-årig gymnasieutbildning.
• Aktuell erfarenhet av arbete som vaktmästare, fastighetsskötare, serviceman eller
annan arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant
• God datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system.
• God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
• God fysik då arbetet kan vara fysiskt krävande och tunga lyft förekommer.
• B-körkort för manuellt växlad bil.
Det är meriterande om du även har:
• Avslutad fullständig 3-årig gymnasieutbildning med inriktning bygg, el eller liknande.
• kunskap och/eller erfarenhet i ekonomisystemet UBW eller motsvarande som
arbetsgivaren bedömer relevant
• kunskap och/eller erfarenhet om regelverket som styr processen om offentlig
upphandling
• kunskap och/eller erfarenhet av post- och godshantering
• Erfarenhet av arbete inom Polisen
• Erfarenhet av annan myndighet eller offentliga förvaltningar
• Utökad B-behörighet BE
För att vara framgångsrik i rollen måste du:
• Vara serviceinriktad då du måste skapa förtroende och leverera lösningar.
• Vara självgående och initiativtagande, vilket innebär du måste ha en förmåga att
planera, driva, strukturera och prioritera ditt arbetssätt för att uppnå resultat.
• Ha ett lösningsfokuserat förhållningssätt, då du måste kunna anpassa dig till ändrade
omständigheter och växla arbetstempo vid behov.
• Ha lätt för att samarbeta, och har god förmåga att arbeta i ett team såväl som ensam.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper
ÖVRIGT
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Anna Palmblad, 072-451 17 55 (för Po Södra Skåne och RUNDE: Leif Östberg 010-561 69 84)
Seko Polisen, Monica Veberg, 070-549 11 35
SACO-S, Carina Ivarsson, 073-348 37 10
Fackförbundet ST nås via polisens växel 11414
Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.
Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg
Vill du veta mera om anställningen är du välkomm
Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av
Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51