OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en serviceman till lokalpolisområde Karlskrona. Polisområde Blekinge nordöstra Skåne består av ett områdeskansli, utredningsjourssektion, utredningssektion samt lokalpolisområdena Hässleholm, Karlshamn, Karlskrona och Kristianstad.
I lokalpolisområde Karlskrona finns idag sju BF/IGV-grupper, två grupper inom utredningsverksamheten samt två grupper inom stöd/service. Lokalpolisområdet består av kommunerna Karlskrona och Ronneby.
Nu söker vi en serviceman till lokalpolisområde Karlskrona.
ARBETSUPPGIFTER
Som serviceman består dina huvudsakliga arbetsuppgifter av:
• Internservice, t ex påfyllning av förbrukningsmaterial, enklare snickeriarbeten, lysrörs- och lampbyten, montering av whiteboards och liknande.
• Ärendehantering via dator och telefon
• Beställning/inköp av varor och tjänster
• Fakturahantering
• Varumottagning
• Posthantering
• Hantering av felanmälan i fastigheterna
• Kontakter med fastighetsskötare
• Kontakter med leverantörer
• Hantera fordonsparken i polishusen Karlskrona och Ronneby
Arbetet genomförs såväl självständigt som i samarbete med kollegor. Ärenden följs upp och återrapporteras i ett internt ärendehanteringssystem. Arbetet är varierande och det finns stora möjligheter att utvecklas, utforma sitt arbete samt förbättra processer och rutiner. Vissa arbetsuppgifter kan innebära tunga lyft av t ex möbler och maskiner. Som ansvarig för fordonsparken innebär det bland annat att du ansvarar för att serviceintervall på fordonen följs och genomför transporter till och från verkstäder och besiktning. Vid vissa av dessa transporter krävs BE samt C1-körkort. Du ser också till att felanmälda fordon tas ur bruk, skadeanmäls och repareras. Nya fordon tas emot, utrustas och äldre fordon avrustas och tas ur bruk. Du utför även enklare reparationer t.ex. byte av torkarblad och lampor samt ser till att fordonen är rena och städade.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Avslutad gymnasieutbildning eller annan motsvarande utbildning som arbetsgivaren
bedömer som likvärdig
• BE samt C1-körkort, för manuell växellåda
• Minst 2 års erfarenhet av service inom liknande arbetsuppgifter, fastighetsunderhåll och/eller internservice, i närtid och som arbetsgivaren bedömer relevant
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• Vana av att använda dator som arbetsredskap samt goda kunskaper i Office-programmen
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Utbildning inom fastighetsskötsel
• Kunskap och/eller erfarenhet i ekonomisystemet UBW
• Kunskap och/eller erfarenhet om regelverket som styr processen om offentlig upphandling
• Kunskap och/eller erfarenhet inom lås och larm
• Kunskap och/eller erfarenhet inom AV-utrustning (konferensteknik)
• Kunskap och/eller erfarenhet av post- och godshantering
• Kunskap och erfarenhet av arbete med fordon
I den här rollen är det viktigt att du är ansvarsfull och tycker om att arbeta självständigt, men även att du samarbetar bra och är en god lagspelare. Du är lösnings- och serviceinriktad, detta då du ofta kommer i kontakt med personer som behöver din hjälp och därför måste du ha en fallenhet för att se vad som behövs göras och alltid ge ett gott bemötande. För att trivas i rollen behöver du vara händig, noggrann, strukturerad med god förmåga att prioritera bland arbetsuppgifterna då plötsliga förfrågningar/händelser kan uppstå i arbetet och därmed måste du ha förmåga att anpassa ditt arbete efter behovet.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Anställning: Administratör
Funktion: Serviceman
Arbetsort: Karlskrona och Ronneby
Arbetstid: Dagtid med flextid
Tillträde: enligt överenskommelse
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/ krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 2 januari 2022. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/ personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt
offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer om olämplig att lämna ut, kontakta ansvarig HR- konsult Patricia Plajer, patricia.plajer@polisen.se.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en
förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg
Vill du veta mera om anställningen är du välkomm
Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av
Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51