OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag. Söker du dessutom ett spännande heltidsarbete och har tidigare erfarenhet av lager, logistik och kundvård? Då kan vi ha den perfekta tjänsten för dig!
Tillsammans med engagerade kollegor kommer du att utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten i Sverige.
Ekonomiavdelningen spelar en avgörande roll för hela Polismyndighetens framgång. Vi ska ge polisens operativa verksamhet bästa möjliga förutsättningar för att lyckas med sitt uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten. Ekonomiavdelningen ska säkerställa att myndighetens ekonomiska resurser jobbar på ett så effektivt sätt som möjligt, samtidigt som vi ser till att miljö- och hållbarhetsperspektivet ingår som en naturlig del i den strategiska styrningen av myndigheten.
Det är inköpsenhetens uppdrag att omhänderta ekonomiavdelningens process- och verksamhetsansvar avseende inköp, att planera, anskaffa och förvalta behovet av varor, tjänster och byggentreprenader samt ansvara för att driva rättsliga tvister och processer avseende inköpsverksamhet, exklusive IT-området. Arbetet ska ske kategoribaserat, genomföras affärsmässigt och ske i nära samverkan med andra delar av organisationen. Även digitalisering av inköpsprocessen, materielförsörjning och logistik genom central lagerhållning styrs av inköpsenheten. Polismyndigheten anskaffar årligen varor och tjänster för drygt 5 miljarder kronor.
Som serviceman på centralt lager ingår du i den grupp på Inköpsenheten som jobbar med materielförsörjningskedjan för utrustning till svensk polis. Vi verkar bland annat för nationell enhetlighet, effektiv lager- och logistikhantering, samt ökad digitalisering och användningen av elektronisk handel. I uppdraget ingår även att säkerställa effektiva, enkla och avtalsenliga beställningsprocesser och automatiserade fakturaflöden samt ge kvalificerat stöd till de vi ska stötta. För att kunna göra ett bra jobb behöver vi vara duktiga på att kommunicera och vara en god samarbetspartner som arbetar proaktivt och strategiskt. Det är i armkrok vi skapar verksamhetsnytta och framgång.
ARBETSUPPGIFTER
Som serviceman på Polismyndighetens lager kommer du att ansvara för att trygga kontinuitetsförsörjningen av polisiär utrustning genom planering och hantering av logistik och lagerhållning samt verksamhetsstöd. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att beställa och ta emot produkter, plocka, packa och leverera ut varor samt administration av artiklar, logistiska flöden och uppföljning.
Du kommer även att vara en del av det kategoristyrda inköpsarbetet med ansvar för lager och logistik av viss utrustning. Tillsammans med dina kollegor ansvarar ni för att effektivisera och optimera lagerhållningen samtidigt som kvalitet och kontinuitet inte får brista.
KVALIFIKATIONER
SKALLKRAV
Vi söker dig som har:
• Fullgjord gymnasieutbildning eller motsvarande inom relevant område
• Ett par års arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten, exempelvis arbete inom lager, logistik, post & gods eller annat arbete med av logistisk karaktär.
• Truckkort, A4, B1 och B5
• B-körkort
• God svenska i tal och skrift
• Kunskaper i engelska för affärsmässig kommunikation i tal och skrift
• Goda datorkunskaper som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten, exempelvis lager-/logistikprogramvara och Microsoft Office
MERITERANDE
Utöver ovan är det meriterande om du har:
• ADR-utbildning, farligt gods 1.3 eller även klass 1 ämnen
• Signalskyddsutbildning
• Kunskaper och erfarenheter av UBW logistik/lager
• Erfarenhet från arbete inom materielförsörjning
PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi söker dig som är initiativtagande och engagerad, självgående och ansvarfull samt tycker om att samarbeta med andra. Som person är du noggrann, strukturerad och självständig i ditt arbete. Arbetsuppgifterna kräver att du tycker om att ge service och har lätt för att kommunicera med kunder och leverantörer. Du trivs med att jobba både individuellt och i grupp, och du är intresserad av att ingå i projekt och tvärfunktionella arbeten för varierande uppdrag. Du ska även ha ett strukturerat arbetssätt och tycka att det är naturligt och intressant att tänka nytt och driva utveckling för att ta arbetet framåt.
Det är viktigt att du är öppen, prestigelös och engagerad på ett sätt som bidrar till en god arbetsmiljö och en trivsam kultur. Du får gärna vara tekniskt lagd och ha god datorvana. Önskvärt är även erfarenhet av att kunna ta ut listor och statistik samt hantera artikelregister.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Anställningen
• Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6
månaders provanställning
• Arbetsort: Linköping
• Arbetstid: Flextid
• Tillträde: Omgående
Anställningen kräver svenskt medborgarskap
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, kommer att genomföras före anställningen.
Ansökan
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult,
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 33 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef PKC Andreas Roberger
010-5686303
Gruppchef PKC Emma Hjalmarsson
073-3315487
Grupphef PKC Andreas Roberger
010-5686303
Gruppchef PKC Emma Hjalmarsson
Tf. gruppchef Mats Rosenqvist
010-5667874
Tf. gruppchef Göran Magnusson
010-5667796
Tf. gruppchef Lars-Gunnar Rydholm
010-5667783
Tf. gruppchef Marie Bjurman
010-56 67825
Tf. gruppchef Reception Värnamo Annette Timmer
010-5668563
Tf. gruppchef Höglandet Kjell Lindvall
010-5667793