OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lernia Bemanning AB rekryterar och bemannar yrkesarbetare och tekniska tjänstemän till industri-, teknik- och logistikföretag. Lernia Bemanning är ett dotterbolag till Lernia AB som erbjuder kompetensförsörjning över hela Sverige. Lernia är kvalitets- och miljöcertifierat. Besök gärna www.lernia.se För kunds räkning söker vi en servicemarkandschef till ett företag inom bilindustrin. Servicemarknadschefen ansvarar för affärsområdet eftermarknad beträffande funktion, kvalitet och ekonomi och rapporterar direkt till VD. Servicemarknadschefen ingår i ledningsgruppen och ansvarar för att förteget profilerar sig som den bästa serviceleverantören inom området samt att marknadspotentialen för service, reservdelar och tillbehör utnyttjas fullt ut. Servicemarknadschefens huvuduppgifter: -Säkerställa kundernas nöjdhet. -Exploatera marknaden för underhåll, reparationer, reservdelar och tillbehör. -Stimulera och engagera medarbetare. -Ta tillvara servicekontakter för nybilsförsäljning. -Organisation-, resurs-, kompetens- och processutveckling/strategi inom eftermarknadsområdet. -Efterlevnad av företagets riktlinjer inom eftermarknadsområdet. -Resultatansvar för eftermarknaden Krav/kompetenser Sökande måste ha minst 5 års erfarenhet som servicechef utan anmärkning samt ekonomisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande. Du bör vara duktig på att bygga relationer och känna stort engagemang och intresse i både människor och affärer. Du är pålitlig, noggrann, flexibel och social. Du är också ansvarsfull och självständig, drivande och initiativrik.