OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Hedin IT
Hedin IT AB grundades 2014 och är koncernen Anders Hedin Invest AB:s IT partner och ansvarar för IT support, drift och utveckling av bolagens IT miljöer och digitala tjänster.
Vi erbjuder
En snabbt växande arbetsplats i en familjedriven koncern med korta beslutsvägar. Våra största affärsområden är inom bilförsäljning, verkstad och försäljning av delar och hjul. Vi är ca 3 000 anställda och har en omsättning på ca 22,3 miljarder i 5 länder – det innebär en försäljning på nästan 80 000 fordon om året.
En möjlighet att vara med att driva förändring genom ett nära samarbete med verksamheten utveckla och implementera ett nytt affärssystem. Målet är att skapa branschens bästa affärssystem.
Du kommer dagligen arbeta med olika delar i verksamheten, ledning och med andra parter i projektteamet, du ansvarar för de ekonomiska flödena och processer för hur systemet/verksamheten ska jobba framöver. Vi tror att du tycker om att både designa trappan och gå i den.
Arbetsuppgifter
För oss på Hedin IT som nu befinner oss i en expansiv fas för att möta verksamhetens behov och efterfrågan, behöver vi tillsätta en ny processledare. Du kommer att ingå i ett centralt affärssystem-team där mycket kontakt med olika funktioner i verksamheten förekommer, arbetsuppgifterna kommer innefatta:
Utvärdera funktionalitet
Hjälpa till med kravställning mot DMS leverantör om vilken utveckling som krävs för eftermarknaden
Prioritera utveckling ihop med verksamheten
Stöd och utbildning av användare i verksamheten
Bidra till att effektivisera arbetssätt och processer så att vi använder systemet på rätt sätt
Stötta DMS-supporten vid behov
I rollen som Processledare ansvarar du för eftermarknad och vi förutsätter att du är analytisk, strukturerad och har en god kommunikationsförmåga som gör att du kan samarbeta med människor som besitter en mängd olika färdigheter och bakgrunder.
Vi söker dig som har förståelse för de dagliga processerna och rutinerna för en servicerådgivning/kundmottagning och rent rutinmässigt förstår flödena kring
Verkstadsbokning
Tids- och prissättning av arbete
Upprättande av arbetsorder
Uppföljning av utfört arbete
Fakturering
Betalningshandläggningen
Ytterligare erfarenhet av garanti- och försäkrings-processer, reklamationsrutiner och/eller reservdelar är meriterande.
Vidare behöver du ha goda allmänna IT-kunskaper och ha lätt för att navigera i olika IT-system samt ha förståelse för den administrativa processen i affärssystem inom bilbranschen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg
Sasha Konjhodzic
08-505 691 23