OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hedin Bil-koncernen består av flera dotterbolag till Hedin Group. Genom våra dotterbolag bedriver vi försäljning och eftermarknad för motorbranschen. Vi brukar säga att vi har något för alla. Men egentligen är det ju bara en sak som är viktig: Vi har något för varje unik kund.
Att arbeta på Hedin Bil medför att vara en del av en tillväxtresa som vi vill att du ska vara med på. Du ska känna att du har inflytande att påverka både din egen och våra kunders möjligheter till framfart. Hedin Bil ska vara ett företag som ser dig och din potential att utvecklas och det ska självklart vara kul att arbeta med oss!
Om rollen
Vi söker en Servicemarknadschef till vår KIA anläggning i Norrtälje. Som Servicemarknadschef är du ansvarig för den dagliga driften av både verkstad, reservdelar och vår kundmottagning på anläggningen.
Det övergripande ansvaret handlar om att skapa en effektiv och trygg verksamhet genom att upprätthålla och utveckla befintliga rutiner. En viktig del i tjänsten handlar om skapa förutsättningar för en hög kundnöjdhet.
I rollen ingår omsättnings-, beläggnings- och resultatansvar för vår servicemarknad och att driva dessa mot uppställda mål och nyckeltal.
Mycket fokus ligger på ledarskapet och ansvar för hela anställningscykeln - från rekrytering, ledning och fördelning av arbetet, resurs- och kompetenssäkring, utveckling- och engagemang av personal och lönesättning - till att upprätta hålla en trygg och regelmässig arbetsmiljö.
Du har också ansvar för kapitaltillgångar såsom bilar, verktyg, utrustning och maskiner.
Du gillar utmaningar och brinner för att vara med och utveckla en verksamhet. Du tar initiativ till affärer och har alltid affärsmöjligheter i åtanke. För att lyckas har du ett stort eget driv, är säljande och resultatdriven samt älskar att utveckla verksamheter i ett högt tempo.
Du har fullt personalansvar för en grupp kompetenta och duktiga medarbetare om 11 personer. Du rapporterar till Platschefen på anläggningen.
Din profil
Du som söker skall vara motiverad av utmaningar och att driva verksamhet och vara stimulerad av en roll där du får möjlighet att utveckla och ta ansvar.
För att lyckas i rollen som Servicemarknadschef bör du ha en fordonsteknisk utbildning i grunden och flera års erfarenhet från fordonsbranschen. Vi ser gärna att du har minst 3 års erfarenhet av en chefsroll och meriterande är om du också tidigare varit exempelvis verkstadschef.
Stor vikt läggs vid din personlighet, och det är viktigt att du är intresserad av att arbeta med utveckling av såväl processer och arbetsrutiner som utveckling av dina medarbetare i teamet. Du drivs av att entusiasmera andra och skapa en bra teamkänsla.
Du trivs i ett högt tempo och brinner för såväl nöjda kunder som nöjda medarbetare.
Du har goda allmänna datorkunskaper och det är meriterande om Du har kunskaper i affärssystemet Kobra.
Innehav av B-körkort är ett krav.
Vi erbjuder
Hos oss får du tryggheten i att vara en del av ett stort och expansivt företag med kollektivavtal samt goda utvecklingsmöjligheter i en kultur som präglas av våra värderingar trygghet, trovärdighet och tillgänglighet. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottssemester, extra föräldralön och ett friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer om oss på vår hemsida www.hedinbil.se.
Anställningen är på heltid med sex månaders provanställning.
Välkommen med din ansökan!
Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg
Sasha Konjhodzic
08-505 691 23