OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi representerar varumärken som Volvo, Renault och Dacia. Just nu befinner vi oss på vår mest intensiva och utmanande resa någonsin – Ahlberg Bils kulturresa. Denna resa innebär att vi ska förfina vårt sätt att vara mot varandra och våra kunder. Vi arbetar efter tre grundvärden: Engagemang, Ansvarstagande och Omtanke. Vi hoppas att du vill vara med på resan att skapa Sveriges trivsammaste arbetsplats och även Sveriges nöjdaste kunder.
Har du ett intresse för fordonsbranschen och brinner för ledarskap? Vi ska stärka upp på vår servicemarknad med en servicemarknadschef som kommer arbeta inriktat mot bildelar och Tanka & Tvätta. Du får en spännande roll där du ständigt får utvecklas och ett gäng härliga kollegor.
Om tjänsten
Du kommer tillsammans med vår nuvarande Servicemarkandschef (inriktning service- och skadeverkstad) arbeta med att utveckla vår servicemarknad, ni kommer att arbeta tillsammans med tydliga ansvarsområden. Ditt ansvarsområde är att arbeta strategiskt med att utveckla reservdelsaffären hos oss. I reservdelsaffären ingår att utveckla Tanka- och Tvätta, grossitverksamheten samt däck- och tillbehörsaffären. Du kommer ytterst ansvara för personal, arbetsmiljö, kvalitet och prestation. Rollen innebär att leda, coacha och utveckla våra medansvariga och främst då våra lokala reservdelschefer så att de kan leda den lokala verksamheten framåt. Du kommer att ha personal- och budgetansvar. Trivsel hos våra medansvariga, kundnöjdhet och lönsamhet är viktiga fokusområden hos oss. Vi ser det som en självklarhet att du vill utveckla verksamheten.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Löpande följa upp produktivitet, kundnöjdhet och andra viktiga nyckeltal.
• Säkerställa att rutiner och arbetsinstruktioner skapas och uppdateras kontinuerligt.
• Att hålla en proaktiv dialog med leverantörer och andra aktörer.
• Ta ansvar över att utveckla verksamheten, processerna och medansvariga.
• Ta ansvar över och säkerställ att förbättringsarbete samt daglig styrningsmöten genomförs.
• Regelbundet synas i verksamheten för att stödja och säkerställa att överenskomna standarder efterföljs.
Kompetenskrav
Du har erfarenhet av ledarskap och en förståelse för att motiverade medansvariga ger nöjda kunder. Du har även erfarenhet från fordonsbranschen och gärna en bakgrund inom bildelar Du har tidigare arbetat med strategiska frågor och har god vana av budgetarbete och personalansvar. För tjänsten krävs B-körkort samt en god datakunskap. För att vi ska kunna kommunicera med kunder och varandra på bästa sätt är svenska i tal och skrift ett krav.
Personliga egenskaper
Din ledarstil präglas av ett coachande ledarskap, där du gärna ser att andra lyckas och växer. Du ser det som motiverande att fortsätta driva och utveckla företaget och medansvariga framåt. Som person är det viktigt att du har ett eget driv och förmågan att tänka nytt och annorlunda. För att lyckas i rollen ska du vara en lagspelare som ser till den övergripande helheten. Vi ser också att du behöver ha integritet i ditt ledarskap, vara engagerad och ha förmågan att entusiasmera dina kollegor så att vi tillsammans utvecklar företaget i rätt riktning.
Anställningsform, omfattning, placeringsort
Heltid och tillsvidare, med provanställning i sex månader. Placeringsort är Karlshamn men du kommer kontinuerligt under veckorna besöka våra andra anläggningar. Inom Johan Ahlberg Bil AB arbetar vi aktivt med att öka mångfalden inom vår verksamhet. Vi vet att mångfald berikar och söker dig som kan komplettera vårt team med din kompetens, erfarenhet och personlighet.
Då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag vill vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
Krav:
Körkort:
* B (Personbil)