Servicemarknadschef till JOAB till Göteborg eller Stockholm

Servicemarknadschef till JOAB till Göteborg eller Stockholm

Arbetsbeskrivning

JOAB är ledande inom påbyggnadsbranschen för lastbilar i Norden. Koncernen utvecklar, tillverkar och marknadsför hydrauliskt styrda lastbilspåbyggnader. Vår målsättning är att med hög kvalité, teknisk kompetens och service i fokus skapa effektiva transportlösningar för våra kunder inom främst åkeri- och återvinningsnäringen. Vår verksamhet är förlagd till Göteborg, Blomstermåla, Lessebo, Mellerud, Malmö och Stockholm med huvudkontor i Göteborg. Koncernen är familjeägd och företaget startades 1963. JOAB omsätter cirka 930 mkr, har 300 medarbetare och verksamheten är certifierad enligt ISO 9001 och ISO 14001. Läs mer på www.joab.se

Som ledande aktör inom påbyggnadsbranschen är JOAB ett stabilt och långsiktigt företag som löpande utvecklar sin verksamhet. Avdelningen servicemarknad står inför nästa utvecklingssteg med en uttalad tillväxtstrategi att växa mer än andra funktioner i bolaget.

Som servicemarknadschef har du alltid kunden i centrum och även ett starkt fokus på process- och utvecklingsarbete för att bygga en modern organisation. Arbetet präglas av ständiga förbättringar inom avdelningen och för samarbetet internt och externt.

JOAB har sex etablerade serviceverkstäder i Sverige och en i Finland som löpande behöver optimeras med utveckling av struktur och ledning. Du går i täten för att utveckla och förbättra servicegraden för kunder och partners- och samarbetspartners genom digitalisering och lyhördhet för deras behov. Avdelningen har cirka 60 medarbetare där du har personalansvar för sex direktrapporterade chefer och två medarbetare. Du ingår i ledningsgruppen för operativ verksamhet och rapporterar till sälj-och marknadschefen.

Ansvar och arbetsuppgifter

• För hela affärsområdet servicemarknad när det gäller resultat, budget, strategier
• För kompetensutveckling och bemanning för affärsområdet på lång och kort sikt
• Ansvar för digitaliseringsarbetet som t ex utveckling av e-handel samt beslut och implementation av system för planering- och reservdelar
• Implementation av processer, strukturer, arbetssätt och ständiga förbättringar
• Proaktiv utveckling av kundrelationer och optimering av serviceerbjudanden
• Driver ledningsgruppen för servicemarknad

Vi söker dig som är mycket affärsmässig och har god erfarenhet från servicemarknad/försäljning/återförsäljare, gärna från fordons/påbyggare och/eller hydraulikbranschen. Du brinner för att förändra, förbättra och att målmedvetet lyfta service till nästa nivå. Du har troligen en relevant akademisk utbildning men dina personliga egenskaper väger minst lika tungt. Din ledarerfarenhet är god och du får andra med dig med ett positivt och engagerat förhållningssätt. Du har lätt för att få saker att hända, och du har en förkärlek att sätta upp mål, följa upp och nå dem. Som person är du trygg och har uthållighet att driva och genomföra förändring. Du är ansvarsfull, självgående, lösningsorienterad och prestigelös. Du är en fena på att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska, finska och tyska är extra meriterande.

Som servicemarknadschef hos JOAB ges du utrymme att agera och förverkliga strategier och mål för servicemarknad. Är du en handlingskraftig person, som får saker gjorda, med ett coachande ledarskap, är det här jobbet en rolig utmaning.

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev på www.maquire.se senast den 17 oktober. Vid frågor kontakta Mia Roos 0723-28 22 53 eller Åse Torbjär Granath 0763-38 87 97.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maquire
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 oktober 2022
  • Ansök senast: 18 oktober 2022

Liknande jobb


Kundservicemedarbetare - Gotlands Energi

Kundservicemedarbetare - Gotlands Energi

7 november 2024

4 november 2024

9 oktober 2024