OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bilindustrin, våra produkter och vårt företag genomgår stora förändringar och det är en spännande utveckling att vara en del av. Volvo Cars ambition med att driva en helägd återförsäljare i Sverige är att ligga i framkant och utveckla det sätt som kunder köper, leasar, prenumererar på och servar sina bilar i Sverige. Detta som en del i att nå företagets ambition om att sälja 50 procent av sin globala volym online 2025. På vår premiumanläggning i Kista erbjuder vi försäljning och service av bilar från Volvo samt service av Polestar. Vi har även ett stort utbud av begagnade bilar. På våra verkstäder hjälper vi kunderna med alltifrån reparationer, däckhotell, rekond och tvätt. Läs mer på volvocars.se/retail
Som Servicemarknadschef för en av Volvos största anläggningar i världen får du vara med och påverka hur framtidens retail inom bilbranschen kommer att se ut och fungera. Du blir en del i satsningen på framtidens kundupplevelse för att stärka Volvo Cars position på den lokala marknaden. Det ställer höga krav på en kundresa som hänger ihop både online och genom fysiska möten. En sömlös upplevelse måste vara enkel, tydlig och bekymmersfri.
Nu söker vi dig som vill leda och utveckla de fem affärsområdena verkstad, skadeverkstad, däckverkstad/hotell, bilvård och bildelar med direktrapporterande linjechefer och totalt cirka 100 medarbetare. Med ett engagerat och inspirerande ledarskap skapar du förutsättningar att nå uppsatta mål och resultat med ett kundcentrerat mind-set. Du driver kontinuerligt förbättringsarbete och utvecklar processer för att säkerställa kund- och medarbetarnöjdhet samt en lönsam och hållbar verksamhet. Har du arbetat enligt leanfilosofin ser vi det som en stor fördel.
För att lyckas i rollen behöver du ha framgångsrik erfarenhet av att leda flera funktioner inom liknande verksamhet. Intresse för innovation, utveckling och hög servicenivå är viktiga styrkor. Din profil är affärsinriktad och med ett tydligt kundperspektiv sätter du hög standard för såväl prestation som bemötande. Som ledare är du involverande, öppen och prestigelös med förmåga att motivera teamet och bygga en stark organisation. Du är van att arbeta mot högt uppsatta mål, gillar utmaningar och stimuleras av ledarskap i förändring. Du kombinerar analys och struktur med hög servicekänsla och helhetssyn – för att skapa bästa kundnytta. Med social kompetens och ett naturligt sätt att bygga förtroenden drivs du av att skapa värde tillsammans med andra.
Varmt välkommen med din ansökan senast den 23 november via maquire.se, som Volvo Car Retail samarbetar med i denna rekrytering. Om du har frågor, kontakta gärna Anna Åkesson, 0763-38 87 96, anna.akesson@maquire.se
Om Volvo Car Retail
Våra kunder är alltid på väg. Dygnet runt, året runt ser vi till att deras vardag fungerar. Vi erbjuder verkstadstjänster samt nya och begagnade bilar från Volvo. Vi är 700 medarbetare på 11 anläggningar i Stockholm, Göteborg och Enköping. Vår ambition är att ligga i absolut framkant och skapa framtidens hållbara mobilitetslösningar och på så sätt göra vardagen enklare för människor, oavsett vem man är.