OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jobba på en innovativ högskola där olika perspektiv möts!
Högskolan i Halmstad skapar värden, driver innovation samt utvecklar människor och samhälle för framtiden.
Ända sedan starten 1983 har Högskolan präglats av nytänkande och samverkan med samhället. Forskningen är internationellt välrenommerad och bedrivs till stor del i mångvetenskapliga forskningsprogram inom Högskolans två fokusområden: hälsoinnovation respektive smarta städer och samhällen. Högskolan har ett brett utbildningsutbud med många populära utbildningsprogram. Campus är modernt och välutrustat, och ligger nära både resecentrum och Halmstads trevliga stadskärna.
Vi har ett samlat campus i Halmstad och vi bedriver även verksamhet på campus i Varberg. Avdelningen Campusservice är en del av högskolans samlade verksamhetsstöd som tillsammans ger administration, stöd och service till utbildning, forskning och ledning.
Campusservice arbetar med att utveckla och digitalisera vår service, samt arbeta nära akademier och verksamhetsstöd med mottot "Vi gör varandra bättre" och "Fler ska kunna mer". Vi söker dig som brinner för att ge god service och som vill delta i Campusservice resa mot framtiden.
Vi söker nu servicemedarbetare till intermittenta anställningar (så kallad "timanställning") vid vårt Campusservice för att täcka upp vid tillfälliga kortare arbetstoppar samt vid ordinarie personals ledigheter eller kortare sjukfrånvaro. En bemanningspool kommer att bildas där personerna rangordnas och tillfrågas utifrån förmågor, erfarenhet och kompetens.
Arbetsuppgifter
I rollen som servicemedarbetare ingår såväl lokalservice som arbetsplatsservice och kontorsservice.
Med lokalservice menas rengöring, storstädning, golvvård, pentry-service, fönsterputs, skötsel av kaffemaskiner etc. Arbetsplatsservice innebär viss möblering, enklare fastighetsskötsel, funktionskontroll av teknik i lärosalar etc. I begreppet kontorsservice lägger vi bland annat post- och pakethantering, kopiering och beställning av kontorsmaterial.
Som medarbetare på Campusservice hanterar du administration i beställarsystem och ärendehantering i vår gemensamma helpdesk.
Du kommer även att vara husvärd för ett tilldelat område, vilket innebär att vara avdelningens kontaktperson mot aktuell akademi eller avdelning.
Arbetsuppgifternas tyngdpunkt ligger på lokalservice med digitala städplaner, men även ovan beskrivna arbetsuppgifter inom arbetsplatsservice och kontorsservice med hjälp av mobila telefoner och surfplattor. Campusservice strävar efter att vara en flexibel serviceorganisation där kundens behov styr vilka arbetsuppgifter som ska prioriteras och när.
Kvalifikationer
- Gymnasieutbildning eller motsvarande
- Erfarenhet från serviceyrke inom lokalvård och vaktmästeri
- Behärska tekniska hjälpmedel såsom dator och surfplatta för mail- och ärendehantering, digitala instruktioner etc
- Goda kunskaper i svenska
Viktiga förmågor
För att trivas och fungera i rollen behöver du ha:
- God förmåga att ge service och få studenter och kollegor inom lärosätet att känna sig professionellt och trevligt bemötta
- Förmåga att arbeta självständigt, systematiskt och strukturerat men även kunna arbeta bra i grupp/team. Vara flexibel och trivas med ett arbete med puls där nya situationer och behov ofta uppstår
- Samarbeta och kommunicera på ett naturligt och okomplicerat sätt
- Vara praktiskt lagd och ha ett intresse för teknisk utrustning såsom städrobotar
Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
Ansökan
https://hh.se/om-hogskolan/jobba-hos-oss/att-soka-jobb-hos-oss.html
Villkor
Arbetet är planerat att utföras dagtid men vid vissa perioder kan helg eller kvällar förekomma
Urval och intervju påbörjas under ansökningstiden.
Övrigt
Vi värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande med olika bakgrund, kön, funktionalitet och inte minst livserfarenhet.
https://hh.se/om-hogskolan/fakta-om-hogskolan.html
https://www.hh.se/om-hogskolan/jobba-hos-oss
Vill du vara vår nya kollega? Välkommen in med din ansökan!
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Selma Sedelius
035-167184
Brita Lundh
035-167722
Philipp Seuffer
035-167739
Selma Sedelius, Kommunikationschef
035-167184
Brita Lundh, Studieadministrativ chef
035-167722
Philipp Seuffer, HR-specialist
035-167739
Inger M. Johansson, Högskoledirektör
035-167870
Joakim Stierna, HR-chef
035-167562
Anna Råbom Holst, t.f. Bibliotekschef
072-9773627
Jenny Söderberg, HR-specialist
035-167194