OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Alfa-kassan har ett samhällsviktigt tilläggsuppdrag med handläggning av ansökningar från personer som inte är med i någon a-kassa. Förra året betalade vi ut cirka 1,6 miljarder i ersättning. Vi strävar efter att fler på arbetsmarknaden ska få inkomstbaserad ersättning och känna trygghet mellan jobben. Just nu är vi i en spännande utvecklingsfas med bland annat ökad digitalisering och nya arbetsprocesser.
Vill du vara en del av vårt viktiga arbete? Vi erbjuder en flexibel arbetsplats med möjlighet att arbeta både på kontor och på distans.
Alfa-kassan grundades 1998 och är en Sveriges arbetslöshetskassor. Alfa-kassan är idag den enda a-kassa som inte är organisationsknuten eller inriktad på specifika yrkes- eller branschområden. Alfa-kassan är en av Sveriges 24 a-kassor och har cirka 220 medarbetare fördelat på fyra kontor i landet. Alfa-kassan administrerar både den allmänna grundförsäkringen och den frivilliga inkomstrelaterade försäkringen och betalar ut grundersättning till de som varken är medlemmar eller anslutna till någon a-kassa.
Vilka arbetsuppgifter ingår?
Som servicemedarbetare på Alfa-kassan arbetar du med både generella och specifika frågor gällande arbetslöshetsförsäkring, intyg, personliga beslut kring ersättningar och du bistår med information hur man går tillväga för att överklaga. Du kommer besvara frågor via telefon, chatt och email samt administrera allmänna ärenden.
Under dina första två veckor kommer du att få en introduktionsutbildning via Teams, där du lär dig regler och lagstiftning kring arbetslöshetsförsäkringen. Ni kommer att vara flera medarbetare som börjar jobba samtidigt.
Vi söker dig som
* har slutförd treårig gymnasieutbildning
* har erfarenhet av serviceroll från ex annan a-kassa, myndighet, callcenter eller support
* talar och skriver svenska och engelska flytande, talar du fler språk är detta meriterande
* är målorienterad, noggrann och stresstålig
* är bra på att uttrycka dig enkelt och pedagogiskt
Är du intresserad av att arbeta hos oss?
Du kommer vara placerad på vårt kontor i Hemse och ingå i en härlig grupp med servicepersonal och handläggare. Vi ser fram emot att välkomna nya medarbetare och lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Tjänsten är på heltid och är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Du måste kunna starta den 25 april.
Har du frågor kring tjänsten?
1 Få snabbast svar genom att läsa våra Frågor och svar på manpower.se
2 Har du problem med din ansökan är du välkommen att kontakta vår kunniga webbsupport på 0771 55 99 10
Hur söker jag jobbet?
Det är enkelt! Ansök jobbet via ansökningsknappen och följ de tre korta stegen. Vi tar inte emot ansökningar genom andra kanaler utan det är via vår hemsida du ansöker. Urval och intervjuer sker löpande, vilket innebär att tjänsterna kan bli tillsatta innan sista ansökningsdatum.
Rekryteringsprocessen startar med tester. Dessa skickas till samtliga kandidater som uppfyller skall-kraven för tjänsten. Testerna används i selekteringssyfte vilket innebär att endast de kandidater som klarar testerna går vidare till nästa steg.
Varmt välkommen med din ansökan, vi ser framemot att höra från dig!
Vad händer när jag skickat in min ansökan?
Vi läser igenom ansökningar löpande. Du kan enkelt se om din ansökan kommit in på Min profil på Manpower.se under Ansökningar.