OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.
Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.
Vi söker en servicemedarbetare till serviceenhet Stockholm. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar.
Serviceenheten svarar för verksamhetsgemensam service i de administrativa lokaler Migrationsverket disponerar för sin verksamhet. I servicen ingår bland annat fakturahantering, kort- och behörighetsadministration, lokalplanering och lokalsäkerhet, posthantering och vaktmästeri samt ansvar för myndighetens allmänna reception i Solna.
Som medarbetare på enheten är du enhetens ansikte utåt till övriga verksamheten, därför ska du ha en stor servicekänsla och ha ett stort praktiskt handlag.
Vad du kan förvänta dig
Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan. Du erbjuds även en gedigen introduktion och goda möjligheter till fortlöpande kompetensutveckling.
Arbetsuppgifter
Som servicemedarbetare vid serviceenhet Stockholm är du enhetens resurs avseende lokalplanering, korthantering, ekonomi, fakturahantering och lokalsäkerhetsfrågor. Tillsammans med enhetens lokal, kort, faktura och säkerhetsansvarig ingår du i serviceenhetens administrativa team.
Arbetet innebär mycket kontakt och samarbete med övriga medarbetare både på den egna enheten och också andra enheter inom Migrationsverket.
Vad vi förväntar oss
Vi förväntar oss att du är en god representant för Migrationsverket och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du står även för Migrationsverkets värdeord: tydlighet, empati och mod.
Kvalifikationer
Du har lägst gymnasieutbildning eller annan utbildning som bedöms vara lämplig för befattningen med administrativ eller ekonomisk inriktning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Vi ser gärna att du har arbetat i en serviceinriktad roll.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med bevakning, brandskydd, lås och larm eller kort/behörighetadministration.
Det är meriterande om du har erfarenhet av frågor som gäller utrymmes- och lokalplanering. Du ska bidra till en effektiv disponering av myndighetens administrativa lokaler både på kort och också lång sikt.
Du har även erfarenhet av inköpsfrågor och fakturahantering. Det är väsentligt att du är förtrogen med gällande regler på området. Det är meriterande med erfarenhet av kundbemötande.
Du har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Du har även god förmåga att kommunicera på engelska samt goda kunskaper i Officepaketet. Du har körkort med B-behörighet.
Personliga kompetenser
Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är även strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt är självgående i ditt arbete. Du samarbetar bra med andra människor och har förmåga att kommunicera på ett lyhört och smidigt sätt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och är flexibel.
Upplysningar
Befattningen är tillsvidare med provanställning i 6 månader
Arbetstider är kontorsarbetstid
Vi tillämpar individuell lönesättning
Placering Hallonbergen/ Solna
Tillträde för befattningen omgående
Vill du veta mer
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen kan du mejla till rekrytering@migrationsverket.se
Vill du veta mer om befattningen och arbetsuppgifterna kontaktar du enhetschefen Nenad Duborija, 010-485 55 09.
Ansökan
Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast den 15 maj 2016. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.