Servicemedarbetare till Skånska Byggvaror i Ängelholm

Servicemedarbetare till Skånska Byggvaror i Ängelholm

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som servicemedarbetare har du en viktig roll att med hög servicekänsla hjälpa kunden på ett professionellt sätt, från försäljning till support och uppföljning. Tjänsten är för dig som drivs av att skapa goda relationer med kunder och har ett problemlösande tankesätt. Du kommer dagligen vara behjälplig med att svara på frågor gällande beställningar och produkter, men också delge kunderna erbjudanden och driva merförsäljning. Arbetsuppgifterna är varierande, men du kommer garanterat bli mästare på frågor som berör; produkt, leverans och reservdelar. När du har blivit varm i kläderna är det du som genom telefonen ger försäljningrådgivning men också guidar kunden i att bygga ihop sitt uterum, altan eller något annat på ett engagerat och tålmodigt sätt.
I din roll som kundservicemedarbetare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Försäljning och rådgivning av produktsortiment
• Mottagning och registrering av order
• Felsökning och support via telefon
• Uppföljning av ärenden
• Support kring produkt- och leveransinformation, reservdelsfrågor, adressändringar
• Monteringshjälp
• Administration i ärendehanteringssystem

Tjänsten som kundservicemedarbetare är ett konsultuppdrag på 75% där första tjänsterna tillsätts med strat i april och sträcker sig över sommaren 2022 med chans till viss förlängning.

Om Dig
Vi söker dig som trivs med att hålla ett högt tempo och klarar samtidigt av att ha en professionell framtoning och ger kunderna högklassig service. Ingen dag är den andra lik och du kommer stöta på nya utmaningar varje dag, därför är det viktigt att du är stresstålig och tålmodig.
Du kommer jobba tätt tillsammans med ditt team i Ängelholm men även individuellt där fokus är att lösa kundernas ärende och på bästa tänkbara sätt leverera service i världsklass. Du tar därför eget ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du är en prestigelös lagspelare. Genom det breda utbud av produkter så kommer det alltid finnas något nytt att lära där Skånska Byggvaror står för upplärning av produkter och sortiment.
Har du tidigare erfarenhet av försäljning och kundservice eller kunskap/utbildning inom bygg/teknik är det meriterande men inget krav. Det viktigaste är att du ser möjligheter istället för problem och att du har förmåga att lyfta blicken och vara lösningsorienterad.

Viktigt för tjänsten är:

• Förmåga att arbeta i högt tempo med 100% kundservice
• God dator- och telefonvana
• Dokumenterad erfarenhet och ett stort intresse för personlig försäljning.
• Goda kunskaper i svenska & engelska. Meriterande med fler språk.

Meriterande för tjänsten:

• Tidigare erfarenhet av försäljning, gärna in om bygg och teknik.
• Tidigare erfarenhet av kundservice
• Erfarenhet av affärssystemet Jeeves

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Skånska Byggvaror
Skånska Byggvaror har siktet på att bli marknadsledande inom Garden Living och är redan idag störst i Sverige på gör-det-själv-marknaden för förädlade byggvaruprodukter. Bolaget säljer ett lättöverskådligt sortiment för villans yttre och inre miljöer – t.ex. uterum, växthus, spa, dörrar, fönster, förvaringslösningar etc. Alla produkter säljs under eget varumärke. Genom egen produktutveckling och tillverkning av stora delar av sortimentet, har Skånska Byggvaror kontroll på hela kedjan från produktidé till slutkund. Skånska Byggvaror är ett lönsamt, onlinebaserat nordiskt bolag som erbjuder ett noga utvalt och prisvärt sortiment till hemmafixare, huvudsakligen genom sin webbplattform som har över sex miljoner besök årligen. Vi möter våra kunder i våra omnikanaler webb, butik och telefon.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Victoria Eriksson: victoria.eriksson@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via infoadecco.se

Om anställningen
Som konsult får du en anställning i Adecco och arbetar som konsult i vår personaluthyrning. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 5 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2022
  • Ansök senast: 30 april 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024