OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker servicemedarbetare till serviceenhet Stockholm med placering i Sundbyberg eller Uppsala.
Vi erbjuder en miljö som präglas av mötet med människor och varierande arbetsuppgifter. Hos oss får du arbeta med aktuella samhällsfrågor som påverkas av vad som händer i vår omvärld. Frågor som berör och engagerar. Serviceenheten är en enhet där förmågan till ”snabba puckar” oftast ställs på sin spets och proaktivt arbete är viktigt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som servicemedarbetare arbetar du med fastighets- och verksamhetsanknutna tjänster som bland annat innebär tillsyn av lokaler, vissa fastighetsrelaterade åtgärder, felanmälningar, beställningar av gemensamma förbrukningsvaror, posthantering och lokalanpassning. Särskilt fokus ligger på hantering av tekniken på kontoret, i synnerhet videokonferensutrustningen i lokalens konferensavdelning. Ansvaret omfattar driftsättning/installationer av ny IT-utrustning samt översyn och åtgärder av desamma.
Du har kontakt med externa leverantörer av varor och tjänster samt interna kontakter med enheternas beställare. Du utför förbättringar av rutiner för tillsyn, kontroll och hantering av lokaler och teknik. Vidare ger du praktisk service och utför underhåll i lokalerna. Du ansvarar också för egen ärendehantering i vårt ärendehanteringssystem. Resor utanför stationeringsorten kan förekomma.
Personliga kompetenser
Som person har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändringar. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver saker vidare. Du är serviceinriktad och värdesätter att lösa problem tillsammans med dina kollegor. Vidare är du flexibel och anpassar dig till rådande omständigheter samt ser möjligheter i förändringar. Du har ett proaktivt arbetssätt. Du är lojal och handlar i enlighet med fattade beslut och riktlinjer. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
Du som söker har
- Gymnasieutbildning med teknisk inriktning eller annan utbildning som bedöms vara lämplig för rollen
- Goda generella IT-kunskaper
- Goda kunskaper i Officepaketet
- Erfarenhet av arbete med krav på god service
- God kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska
- B-körkort
Det är meriterande om du har
- Praktisk erfarenhet av vaktmästeri med kundkontakter
- Erfarenhet av arbete med fastighetsrelaterade frågor
- God teknisk kunskap
- Övriga språkkunskaper
Upplysningar
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning samt vikariat till och med 31 juli 2023
Arbetstider: kontorsarbetstid, visst arbete utanför kontorsarbetstid kan förekomma i samband med resor till andra orter
Vi tillämpar individuell lönesättning
Placering: Sundbyberg/Uppsala
Tillträde enligt överenskommelse
Vill du veta mer om den aktuella rollen och enheten finns kontaktuppgifter till ansvarig enhetschef längre ned.
Ansökan
Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 8 januari 2023. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.
_________________________________________________________________________________________________________
På Migrationsverket är vi cirka 5 800 personer som arbetar med en av vår tids stora samhällsfrågor, och med uppgifter som rör människors liv och framtid. Varje dag söker sig människor till Sverige för att arbeta, studera, bo eller söka skydd här. Migrationsverkets uppdrag är att pröva ansökningar för dem som vill stanna i Sverige. I det större perspektivet bidrar vi till att migrationen till vårt land fungerar och ett konkurrenskraftigt Sverige. Vi fyller en viktig roll i samhället - vårt jobb är viktigt på riktigt.
I vårt arbete som statstjänstemän handlar vi i enlighet med fattade beslut och visar omdöme vid uttalanden och agerande. Det krävs en hög säkerhets- och sekretessmedvetenhet hos oss och vi vägleds av den statliga värdegrunden och av mod, empati och tydlighet.
Vi använder urvalsfrågor i ansökningsförfarandet. Besvara dessa så utförligt du kan eftersom dina svar avgör om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. Vi använder också ofta tester för att vidare bedöma din skicklighet för den sökta tjänsten. Kallas du till intervju kan du behöva besvara frågor kopplat till säkerhet.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.
Önskar du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på vår Lediga jobb-sida på webben https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb.html
Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi undanber oss därför telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.