OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
När du vill att jobbet ska vara mer än bara ett jobb erbjuder vi variation på olika sätt. Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Hos oss får du intressanta och utmanande arbetsuppgifter.
Sodexo ansvarar för reception med café, växel, konferenseservice, vaktmästeri, post, gods, lokalvård, säkerhet, SBA m.m. på en kundsite i Nacka. Nu behöver vi komplettera vårt team med Dig som är kallskänka och vill ha huvudansvaret för café och catering i den nya receptionen med integrerat café. Du kommer ha en viktig roll och ha stora möjligheter att påverka och utveckla vårt café och vi söker dig som vill vara med och skapa någonting nytt.
Caféet i receptionen skall öppnas i början av september och vi söker dig med bakgrund som kallskänka som nu vill vara med och göra detta till Sodexos bästa café, vara kundens ansikte utåt och är intresserad av att vara en del av receptionsteamet och dess arbetsuppgifter.
Att arbeta hos oss är varierande, utmanande och kräver stort personligt engagemang. Receptionen där caféet ligger är navet i vår verksamhet varifrån vi gör allt från att ta emot externa kunder, svara i växlen och hantera vår ärendeportal till att hjälpa kundens anställda med passerkort och andra frågor. Vi arbetar flexibelt och hjälps åt, och arbetsuppgifterna är varierande. Det är därför viktigt att du är prestigelös, öppen och nyfiken samt ser det som en självklar uppgift att skapa en god stämning på arbetsplatsen. Detta arbete är för dig som gillar att ha mycket att göra och att dagen går fort.
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av:
• Enklare beredning av smörgåsar o kalla rätter
• Kassa/Försäljning
• Disk/städning av lokalerna
• Hantera cateringbeställningar
• Ansvara för daglig drift i caféet
• Administrativa arbetsuppgifter som hör till rollen (t.ex. inköp, inventering, statistikuppföljning)
• Följa upp matsvinnet
• Ta ansvar för eventuella specialkoster
• Ansvara för säkerhet och kvalitet i köket med betoning på HACCP
• Egenkontroll HACCP
• Medverka till att hålla en fastställd kvalité på matutbudet
• Vara behjälplig i receptionen t.ex. välkomna besökare, passerkortshantering och hantera förfrågningar.
Kvalifikationer/Krav:
• Du skall ha genomgått gymnasieskola inom hotell & restaurang
• God vana från arbete i restaurang/kök eller annat servicearbete
• Minst tre års yrkeserfarenhet
• Uttrycka dig väl i svenska och engelska i både tal och skrift
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Erfarenhet av att arbeta i reception är meriterande
Personliga egenskaper:
• Du har en passion för mat/café
• Du är representativ och social och trivas med att vara en knytpunkt för både externa gäster och kundens anställda
• Du är sjävständig och handlingskraftig
• Du har förmågan att ibland klara av att arbeta i ett högt tempo
• Du har god servicekänsla och kunna hantera olika möten med människor
• Du har god samarbetsförmåga och är lyhörd för kundens behov
• Du är strukturerad och planerande
• Du delar våra värderingar och är en god ambassadör för vårt företag
• Du känner det utvecklande att få lösa dagliga problem på egen hand och ständigt vilja göra varje dag bättre för de anställda på kontoret och externa gäster du möter.
Anställningsform och arbetstider:
Anställningen är tillsvidare med provanställning 6 månader. Arbetstiderna är dagtid.
Vi vill ha din ansökan snarast då urvalsprocessen sker löpande. Sista ansökningsdag 2024-07-12.
Ansökan kan endast göras via vår hemsida och inte via mail.
Har du frågor kontakta andreas.johansson@sodexo.com
Välkommen med din ansökan!
Sodexokoncernen
Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46 8-5788 5622
MariaNordström, Housekeeper
LindaJaensson,
08-5788 5938
IngelaLundström, Receptionschef
090-108749
MariaWestman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Ingela Lundström, Receptionschef
090-108749
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46-8-5788 5622
Carina Runermark, Arbetsledare
08-57883069
Maria Westman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Tommy Öhman,