OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
När du vill att jobbet ska vara mer än bara ett jobb erbjuder vi variation på olika sätt. Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Hos oss får du intressanta och utmanande arbetsuppgifter.
Sodexo ansvarar för reception med café, växel, konferensservice, vaktmästeri, post, gods, lokalvård, säkerhet, SBA m.m. på en kundsite i Nacka. Nu behöver vi komplettera vårt team med någon som tar huvudansvaret för receptionen men även tar ett stort ansvar i vårt nya café.
Caféet i receptionen skall öppnas i början av september och vi söker Dig med bakgrund som kallskänka/cafébiträde med erfarenhet eller stort intresse av receptionsarbete som vill vara med och skapa någonting nytt. Du gillar att vara kundens ansikte utåt, ordning och reda och har en vilja att leverera bästa tänkbara service i reception/café. Du kommer att arbeta i ett team som bemannar reception/café och växel samt tar hand om konferensservice och kontorsservice såsom post- och godshantering, påfyllning av material och byte av returkärl.
Att arbeta hos oss är varierande, utmanande och kräver stort personligt engagemang. Receptionen där även caféet ligger är navet i vår verksamhet varifrån vi gör allt från att ta emot externa kunder, svara i växeln och hantera vår ärendeportal till att hjälpa kundens anställda med passerkort och andra frågor. Vi arbetar flexibelt och hjälps åt, och arbetsuppgifterna är varierande. Det är därför viktigt att du är prestigelös, öppen och nyfiken samt ser det som en självklar uppgift att skapa en god stämning på arbetsplatsen. Detta arbete är för dig som gillar att ha mycket att göra och att dagen går fort.
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av:
• Upprätthålla ordning och reda i receptionen
• Uppdatera skriftliga rutiner och checklistor
• Välkomna besökare
• Passerkortshantering
• Svara i växeln
• Ärendehantering i vår portal
• Hantera förfrågningar och beställningar per telefon, över disk och e-mail
• Post- och godshantering
• Inköp av kontorsmaterial
• Leverera catering till interna möten
• Hantering av returkärl för papper och wellpapp m.m.
• fylla på kontorsmaterial på våningarna
• Sköta om konferenslokaler och bokningar
• Kassa/Försäljning
• Disk/städning av reception/café
• Hantera cateringbeställningar
• Hjälpa till med administration i caféet såsom inköp, inventering, uppföljning m.m.
Kvalifikationer/Krav:
• Yrkeserfarenhet från arbete i restaurang eller café
• Uttrycka dig väl i svenska och engelska i både tal och skrift
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Erfarenhet av att arbeta i reception är meriterande
• Gymnasium eller motsvarande
Personliga egenskaper:
• Du är representativ och social och trivas med att vara en knytpunkt för både externa gäster och kundens anställda
• Du känner det utvecklande att få lösa dagliga problem på egen hand och ständigt vilja göra varje dag bättre för de anställda på kontoret och externa gäster du möter.
• Du är strukturerad och planerande
• Du är positiv och trivas med att arbeta i grupp och mot tydliga mål
• Du är självständig och handlingskraftig
• Du har förmågan att ibland klara av att arbeta i ett högt tempo
• Du har god samarbetsförmåga och är lyhörd för kundens behov
• Du delar våra värderingar
Anställningsform och arbetstider:
Anställningen är tillsvidare med provanställning 6 månader. Arbetstiderna är dagtid.
Vi vill ha din ansökan snarast då urvalsprocessen sker löpande. Sista ansökningsdag 2024-07-12.
Ansökan kan endast göras via vår hemsida och inte via mail.
Har du frågor kontakta andreas.johansson@sodexo.com
Välkommen med din ansökan!
Sodexokoncernen
Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46 8-5788 5622
MariaNordström, Housekeeper
LindaJaensson,
08-5788 5938
IngelaLundström, Receptionschef
090-108749
MariaWestman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Ingela Lundström, Receptionschef
090-108749
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46-8-5788 5622
Carina Runermark, Arbetsledare
08-57883069
Maria Westman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Tommy Öhman,