Servicemedveten administratör med intresse för bilar sökes! - Göteborg

Servicemedveten administratör med intresse för bilar sökes! - Göteborg

Arbetsbeskrivning

Har du arbetat som servicetekniker? Eller kanske på en bilverkstad i en kombinerad teknisk och administrativ roll? Vi söker någon som är administrativt skicklig, utåtriktad och trivs med kundkontakt. Om det stämmer in på dig, och om du samtidigt har stort intresse för bilar och bilindustrin så läs vidare – det kan vara just dig vi söker!
Om tjänsten
Perido letar efter en specialist inom bilar till vår kunds avdelning som hanterar leasing och försäljning. Det är en bred och social roll som innehåller både tekniska frågor från verkstäder, återförsäljare och löpande enklare administrativa ärenden. Tjänsten är placerad i Göteborg, och man arbetar här i ett team tillsammans med övriga kollegor.
Dina arbetsuppgifter
I den här rollen kommer du att hantera förfrågningar om service och reparation från återförsäljare och verkstäder. Du hanterar försäkringsärenden och ansvarar för processen från beställning till leverans. Vidare kommer du även att:
hantera retur av bilar och logistik
hantera böter och ärenden som uppkommer under en kunds leasingperiod.
hantera fakturor och ansvar för kontakt med ekonomiteam
granska inkommande returer av bilar och debitera kunder för relaterade skador
ta emot inkommande och utgående samtal till/från återförsäljare, leverantörer och myndigheter

Även andra uppgifter kan förekomma.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen ser vi att du behöver vara en social person med ett stort tekniskt intresse. Du trivs i en roll där dina arbetsuppgifter varierar och du har lätt att snabbt skifta fokus vid behov. Med effektivitet och lösningsorienterad taktik tar du dig an de uppgifter som dyker upp och är angelägen om att leverera av hög kvalité, något som din resultatdrivna sida hjälper dig med. Vidare behöver du vara administrativt skicklig samt ha ett genuint intresse av att ge professionell service såväl internt som externt, vara en flexibel lagspelare och ha förmågan att se potentiella förbättringar i processerna för att kunna utveckla dom.
Låter det här som en beskrivning av dig? Varmt välkommen med din ansökan på engelska redan idag!
Vi söker dig som har:
Tidigare arbetslivserfarenhet från verkstad och/eller stöd till verkstad
Genuint intresse av att tillhandahålla professionell service både internt och externt
Kunskap om Personal Service Technician (PST) process
Kunskap om system som Tacdis, Vista etc
God förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt, på svenska och engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag tillsvidare, med möjlighet till överrekrytering till kund. Tillträde omgående efter överenskommelse.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänstens referensnummer 32754 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 november 2021
  • Ansök senast: 31 december 2021

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024