OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Presentation
Just nu söker vi en duktig och servicemedveten Ekonomiadministratör för uppdrag inom Universitet/Högskola! Uppdraget förväntas starta under oktober 2016. Vänta inte med att skicka in din ansökan, vi arbetar med ett löpande urval!
Arbetsuppgifter
Som Ekonomiadministratör kommer du att arbeta administrativt med ekonomiflödet inom universitet/skolmiljö. Rollen är bred och innefattar självfallet arbete med löpande redovisning, leverantörs- och kundreskontra, avstämningar samt reseräkningar. Du är även behjälplig vid arbete runt budget, bokslut och prognosarbete. Självfallet har du ett genuint intresse för området ekonomi, och har en naturlig känsla för service när det gäller kontakten med medarbetare och organisationen i stort.
Vår uppdragsgivare arbetar i ekonomisystemen Agresso och Primula, självfallet är erfarenhet inom systemen meriterande för rollen. I övrigt arbetar man självfallet mycket inom Office-paketet.
Uppdraget kommer att starta under hösten och fortgår löpande enligt uppdragsgivarens behov. Notera gärna din tillgänglighet (omgående eller eventuell uppsägningstid) i din ansökan.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har en gymnasieexamen med ekonomisk inriktning, samt minst 2-3 års relevant er-farenhet inom området. Det är mycket meriterande om du har tidigare erfarenheter av ekonomiskt arbete inom universitet/högskola, men inget krav. Du har goda kunskaper inom både svenska och engelska, du behärskar språken på flytande nivå i tal och skrift.
Om du har erfarenhet inom Agresso och/eller Primula är det meriterande för rollen, men viktigast är att du har generell erfarenhet av arbete i ekonomisystem samt har en god förståelse för ekonomiflö-det.
Du har god erfarenhet gällande Office-paketet och har lätt för att sätta dig in i nya system.
Som person är du noggrann, flexibel och självständig i ditt arbete. Du har en god känsla för service, och tar med dig detta i alla kontakter – både interna och externa.
Uppdraget förväntas starta under oktober 2016, och fortgår löpande. Placering i Lomma/Lund-området, med goda transportförbindelser.
Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Företagsbeskrivning
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.
Sluttext
Då vi arbetar med ett löpande urval ber vi dig skicka in din ansökan så snart som möjligt. Uppdraget kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Disa Fanto Börjesson, disa.fanto.borjesson@poolia.se. (Välj gärna mailkontakt i första hand, alternativt sms)
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Noren
Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk
Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson
Disa Fanto Börjesson
0766-775336