Serviceminded administratör

Serviceminded administratör

Arbetsbeskrivning

Om företaget
EMPLOID söker en administratör vår kund i Malmö. Företaget har gedigen erfarenhet av internationell relocation och global mobility services. Tjänsten är ett inledningsvis ett konsultuppdrag där anställning sker via EMPLOID, med goda chanser att bli överrekryterad och anställd hos kundföretaget. Mer information om företaget ges längre fram i rekryteringsprocessen.
EMPLOID är medlem i Kompetensföretagen, som är en bransch- och arbetsgivarorganisation inom Almega. Almega ingår i Svenskt Näringsliv. För mer information se www.kompetensforetagen.se och www.almega.se
Om tjänsten
Som administratör hos vår kund tillhör du ett team som arbetar med relocation. Din roll syftar till att säkerställa att kunder och medarbetare får professionell support i samband med flytt till och från Sverige. Du kommer att hantera en stor mängd ärenden samtidigt där det är viktigt att du kan arbeta effektivt i både system och i kontakt med kunder och expatriater. Du samarbetar med såväl svenska som internationella uppdragsgivare och fungerar som kontaktperson för både interna funktioner och medarbetare.
En expatriat ställs inför en mängd utmaningar i samband med sin flytt och professionellt stöd är ofta avgörande för en lyckad vistelse. Som administratör säkerställer du att dina klienter får den bästa supporten och får hanterat t ex:
– Olika typer av relocationärenden
– Kontakt med banker
– Registrera korrekta uppgifter hos myndigheter
– Kontakt med försäkringsbolag
– Kontakt med hyresvärdar
– Kontakt med skolor
Om dig
Vi söker dig som har fallenhet för administration och som trivs i en föränderlig bransch med högt tempo. För att vara aktuell för tjänsten krävs:
– Avslutad gymnasial utbildning
– Något års arbetslivserfarenhet av projektorienterat arbete inom administrativa tjänster
– Vana av att hantera mycket kommunikation via mail och telefon
– Goda kunskaper i Officepaketet samt god IT-vana
– Flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift
För att vara framgångsrik i rollen är det av stor vikt att du är noggrann och har öga för detaljer. Du måste även kunna kombinera ditt noggranna arbetssätt med effektivitet eftersom ditt arbete är avgörande för hur smidig processen hos berörd myndighet kommer att bli. Du har en positiv inställning till ditt arbete samt förståelse för att ditt arbete påverkar människor på den globala arbetsmarknaden och deras möjlighet att bo och jobba i Sverige.
Övrig information
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Plats: Malmö, efter introduktion finns möjlighet att jobba hemifrån några dagar i veckan
Arbetstider: 08.30-17.00
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Omställning, Relocation, Administration, Administratör, Koordinator, Projektledare, Service, Göteborg
Ansök här

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EMPLOID
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 november 2021
  • Ansök senast: 10 december 2021

Postadress

Jungmansgatan 12
MALMÖ, 21111

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024