Serviceminded ekonomiadministratör till Linköping

Arbetsbeskrivning

Framtiden AB


Vill du få chansen att arbeta brett med ekonomiadministrativa arbetsuppgifter inom kundreskontra och kundstöd? Då kan detta vara den rätta tjänsten för dig!

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att jobba med administration inom kundreskontra och kundstöd och de huvudsakliga delar som kommer att ingå i ditt arbete är:

Avtalshantering med inskanning, inregistrering och förvaltning i avtalsportalen

Orderhantering i MPS-system

Fakturering samt övrig administration kring detta

Prisjusteringar

Support mot linjen avseende kundadministrativa området

Delaktighet i bokslutsarbete inom området försäljning

Andra arbetsuppgifter kan förekomma och dessa är beroende av vad du har för tidigare kompetens och erfarenheter.


Om företaget
Vår kund är ett statligt ägt bolag som arbetar med ett brett tjänsteutbud, främst inom städning, tillverkning, lager och logistik, montering, fastighets och markskötsel och äldreomsorg.

Företagets administration har sitt huvudsäte i Linköping. Den avdelningen som denna tjänst riktar sig mot är företagets ekonomiservice som är ett Shared service center som täcker upp för 7 regioner runt om i landet. Inom ekonomiservice arbetar ca 45 personer i dagsläget.


Din profil
Du som söker är gymnasieekonom eller har läst ekonomi på högskolan, kanske är du nyexad eller har hunnit jobba en kortare period.

Du har en god ekonomisk förståelse och har goda kunskaper inom bokföring.

Vi ser att du har goda kunskaper i officepaketet, framförallt excel och word.

Du behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift.

Det allra viktigaste för att du ska passa in hos vår kund är att du har en god känsla för service och att du är lyhörd och har en känsla för kundernas behov. Vi ser att du är en duktig administratör som har lätt för att strukturera och planera ditt arbete – i denna tjänst är ordning och reda A och O då du hanterar en stor mängd viktiga avtal och dokument.


Om oss
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Villkor
Tjänsten är en visstidsanställning fram till sista december 2013 med möjlighet till förlängning.

Tillträde snarast

Tjänsten är på heltid.

Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Jag ser fram emot att läsa din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 31 juli 2013

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

4 november 2024

Ekonomiassistent

1 november 2024